Společnost Textron Aviation představila speciální edici svého letounu Beechcraft Bonanza G36, která má znázorňovat 75. výročí výroby tohoto modelu. Jde tak o nejdéle nepřetržitě vyráběný letoun na světě, za dobu existence společnosti se jich vyrobilo přes 18 000 kusů.
Limitovaná edice bude dodávána v roce 2022, tedy právě 75 let od zahájení výroby. Šestimístné letouny na sobě ponesou zvláštní odstín modré barvy nazvaný Mrs Beech Blue. Tato barva symbolizuje Olive Ann Beechovou, která převzala společnost v roce 1950 po svém zesnulém manželovi. Barva byla její značkou a nacházela se na všem, včetně interiéru jejího letadla, karosérii auta i vybavení kanceláře.
Na speciální edici bude tato barva nejen doplňovat barevné schéma exteriéru, ale bude zdobit také interiér, a to především na okenních panelech, koberci a různých detailech. Interiér i exteriér bude dále zdobit podpis Olive a logo společnosti z roku 1954.
Kromě designu nebude limitovaná Bonanza ničím odlišná. Letoun bude poháněn motorem Continental IO-550-B o výkonu 300 koňských sil a třílistou vrtulí. Kokpit bude možné vybavit avionikou Garmin G1000NXi a letoun bude i nadále schopný doletu 1 480 kilometrů a dosáhnout 325 km/h cestovní rychlosti.
Firma Beechcraft byla založena v roce 1932 manžely Walterem a Olive Beechovými. Po 18 letech se vedení společnosti ujala samotná Olive a za její kariéru se firma rozrostla z deseti na 10 000 zaměstnanců. Olive strávila ve společnosti 50 let a v letecké historii se jí často přezdívá „první žena letectví“.
Je to nejlepe nytovane a solidni letadlo, se kterym jsem mel tu cest letet. Je take komplexni - autonomni vrtule, zatahovak, ochuzovani motoru,... Proste slozitejsi na pilotaz nez Cirrus. Pro ujasneni - nic proti Bonanze ani Cirrusu!
Ale jedno muzu prohlasit se znacnym presvedcenim - nejlepsi plechac pro 4 lidi a s omezenym palivem pro 6 lidi na trhu a stale ve vyrobe!
cirrus s sr22/22t, ktorý má de facto o máličko lepšie všetky parametre (v prípade turba o dosť), plus pevný podvozok, jednoduchšie ovládanie, cenovka je plus mínus rovnaká a reálne to jedno miesto navyše asi G36 nevyužije nikto.
Plus marketing cirrusu, podpora, beech má povesť relatívne drahého servisu a ono je to potom asi vcelku jasné.
Ale pridávam sa k tým, ktorým sa g36 páči, nádherné lietadlo:-)
Já bych toho krasavce s Cirrusem nesrovnával. Bonanza je eroplán z jinýho století. 3/4 století ve výrobě, to je unikátní a obdivuhodné. Nenapadá mne žádný jiný stroj, který by někdo vyráběl tak dlouho. (ani mimo letectví)
Mooney M20. Prvy let 1953. Model sa vyrabal prakticky do minuleho? roku. Ostava dufat, ze sa vyroba obnovi. Mozno ako "Safety" tip pre manzelky a protiargument voci padaku Autoland?