Český výrobce kluzáků, firma Blanik Aircraft, vydal závazný bulletin pro letoun L 23 Super-Blaník. Bulletin L23/060a je závazný pro všechny letouny a týká se šroubů upevnění lana a svorníku závěsu směrového kormidla.
Důvodem je nalezení trhlin na šroubech upevnění lana směrového kormidla. Všichni provozovatelé by proto měli demontovat směrové kormidlo dle technické příručky a odmastit šrouby i svorník. Dále pak kormidlo svěřit oprávněné organizaci, která provede penetrační zkoušku na lícované části, krčku šroubů, závitu šroubů a svorníku směrovky.
V případě nalezení trhlin na kterékoliv části je další provoz větroně zakázán. Provozovatel musí kontaktovat výrobce, který poskytne bulletin pro výměnu poškozených částí a opětovné uvolnění kluzáku do provozu.
Pokud nebyly nalezeny žádné trhliny, provozovatel provede opětovnou montáž směrového kormidla, zápis do drakového záznamníku a letoun může být uvolněn do provozu.