Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) vydala jako reakci na vydání výstražného servisního bulletinu (ASB) od výrobce BRP Rotax Příkaz k zachování letové způsobilosti typu Emergency (EAD) k pohonným jednotkám Rotax 912 iSc2 Sport, 912 iSc3 Sport a Rotax 915 iSc3 A, které jsou instalovány na různých letounech všeobecného letectví buď přímo od výrobce, nebo provozovatelem s dodatečným typovým certifikátem (STC).
Důvodem je možné selhání dodávky paliva, kterou způsobila odchylka při výrobě elektrických palivových čerpadel, jejichž výrobní čísla jsou uvedena v EAD a ASB. Problém může způsobit nepravidelný chod motoru, snížení výkonu, nebo až jeho zastavení a následné vynucené přistání do terénu.
U pohonných jednotek s dotčenými komponenty vyžaduje dokument od doby účinnosti, tedy od 15. října, před prvním letem provést výměnu vadných dílů podle uvedených instrukcí ve spolupráci s autorizovaným distributorem. Nejpozději je však nutné výměnu provést do 31. října 2020. Nový Příkaz k zachování letové způsobilosti nahradil obdobný dokument z druhé poloviny března tohoto roku, který řešil únik paliva a následné nebezpečí požáru způsobené palivovým čerpadlem.