Výcvikové středisko pilotů Czech Aviation Training Centre (CATC) včera za účasti ministra dopravy ČR, zástupců Řízení letového provozu (ŘLP) ČR, bank a řady partnerů a klientů uvedlo do provozu dva nové pohyblivé simulátory typů Boeing 737 MAX a Airbus A320 neo/ceo. Oba nové full-flight simulátory z dílny kanadské společnosti CAE stojí v Ruzyni již od léta a dosud procházely osvědčováním. Certifikáty potvrzující jejich schválení do provozu předal na úvod slavnostního odpoledne zástupcům CATC ředitel Úřadu pro civilní letectví (ÚCL) ČR pan David Jágr.
„V oblasti vzdělávání leteckého personálu, ve kterém má naše země dlouhou a respektovanou tradici, je nezbytné pečlivě sledovat požadavky a plány leteckých dopravců na budoucí složení jejich letadlových flotil a ve správnou chvíli je promítnout do vlastních investičních a rozvojových aktivit při pořizování moderních simulátorových technologii. Dnešní slavnostní inaugurace dvou nových plně pohyblivých letových simulátorů nejvyšší kategorie pro výcvik pilotů řady Airbus A320 nejnovějšího typu neo a letadel Boeing 737 poslední generace MAX jsou nejlepším důkazem, ze Czech Aviation Training Centre je ve své činnosti více než úspěšné,“ pronesl v rámci slavnostního zprovoznění simulátorů ministr dopravy České republiky pan Vladimír Kremlík.
Letecké simulátory na Aerowebu
Další podrobnosti o nově představených simulátorech se můžete již nyní dozvědět v přehledu Leteckých simulátorů.
Oba simulátory typu CAE 7000XR jsou certifikovány v nejvyšší možné úrovni FFS Level D, a to podle posledních platných i chystaných standardů zahrnujících například realistické chování stroje i mimo letovou obálku. Simulátory se pohybují na hydraulických základnách s šesti stupni volnosti. O vizualizaci se stará osvědčený systém LED projektorů CAE Tropos 6000XR a obraz v HD kvalitě je promítán na zakřivenou plochu o úhlovém rozsahu 200 x 43 stupňů.
Zatímco nový simulátor Boeingu je určen k výcviku pilotů výhradně na nejmodernější generaci typu 737, tedy tzv. MAX, nový simulátor Airbusu umožňuje výcvik jak pro verze neo (new engine option) s motory CFM LEAP-1A / Pratt & Whitney 1000G, tak „klasické“ verze ceo (current engine option) s motory CFM 56 / IAE V2500, jejichž rozložení prvků v kokpitu je prakticky stejné.
Czech Aviation Training Centre má jako bývalá součást Českých aerolinií dlouholetou tradici při výcviku pilotů, palubních průvodčí či technického personálu. V současné době kromě výcviků a přezkušování dopravních pilotů či typových výcviků poskytuje také programy pro lidi bez předchozích pilotních zkušeností s cílem usednout do kokpitu dopravního letadla (tzv. ab-initio) jako například výcvik Multi-Crew Pilot Licence (MPL). Informace o tomto výcviku se můžete dozvědět například v rámci chystaného Career Day, který CATC pořádá již v sobotu 12. října.