Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) vydala Příkaz k zachování letové způsobilosti typu Emergency (Emergency Airworthiness Directive - EAD) k systému zamykání překrytu kabiny u několika verzí bezmotorových i motorových kluzáků DG-Flugzeugbau DG-500 a DG-1000.
Příkaz vydala Agentura kvůli událostem z poslední doby, při kterých se mechanismus uchycení zadního překrytu kabiny uvolnil ze závitu. Jelikož je systém podobný jako u předního překrytu kabiny, hrozí nebezpečí také zde.
Problém by mohl vyústit ve znemožnění funkce uvolnění překrytu kabiny, která slouží k bezpečnému opuštění letounu během nouzové situace za letu.
Podle EAD, účinného ode dneška, je nutné při každodenní prohlídce kontrolovat na předním i zadním překrytu, zda pojistka ze zařízení nevyčnívá. Při pravidelných inspekcích je nutné kontrolovat dostatečné utažení pojistky a v případě nutnosti zařízení opravit. To vše podle technických poznámek, které udává výrobce pro jednotlivé typy kluzáků na svých stránkách.
Důležitým požadavkem je také změna letové příručky doplněním stránek podle technických poznámek výrobce do tří měsíců od účinnosti nařízení. Dokument také považuje za nezbytné dostatečně informovat piloty o vzniklých problémech a seznámit je se správnou prohlídkou zařízení.