Kvůli hlášení problémů se špatně fungujícím mechanismem břišního závěsu vlečného lana vydala EASA ve spolupráci se společností Glasfaster-Flugzeug Service nařízení Emergency Airworthiness Directive působící na všechny větroně vyrobené dnes již neexistujícím výrobcem Glasflügel GmbH. Nařízení přikazuje všem vlastníkům větroňů vyrobených společnosti Glasflügel vybavených břišním závěsem vlečného lana používaným pro starty na navijáku:
- Podle pokynů technické poznámky (Technical Note) vydané Glasfaster-Flugzeug Service zkontrolovat stav břišního závěsu vlečného lana)
- V případě zjištění nesrovnalostí chybu napravit podle instrukcí TN
- Zanést poznámku o TN do letového zápisníku větroně bez ohledu na nalezení chyby a to ještě před prvním navijákovým startem
AD se týká všech větroňů firmy Glasflügel používajících standardizovaný břišní závěs vlečného lana, tedy modelů H301 Libelle, H 301 B, Standard Libelle, Standard Libelle 201 B, Standard Libelle 203 a Standard Libelle 204, Glasflügel 604, BS 1, Kestrel, Club Libelle 205, Hornet a Hornet-C, Mosquito, Mosquito B, Glasflügel 304 a Falcon.
Emergency EASA AD 2018-0143-E (PDF)TN No. 5-2018 Glasfaster-Flugzeug-Service GmbH (PDF) |
Všichni vlastníci zmíněných větroňů s břišním závěsem vlečného lana jsou povini zkontrolovat jeho stav před prvním následujícím navijákovým vzletem a/nebo s každou následující pravidelnou prohlídkou.