Modernizovaný design obrazovek, výkonnější hardware a důraz na bezdrátovou komunikaci – nejen to přináší nová verze populární glass-kokpitové avioniky od společnosti Garmin nesoucí označení G1000 NXi. Americký výrobce jej představil počátkem týdne a již během února očekává jeho zástavbu do letounů King Air řad 200 a 300.
Výkonnější procesor by měl pilotům zpřístupnit plnohodnotný avionický systém prakticky ihned po spuštění, zrychlit by se měl jeho celkový chod, obrazovky by měly být čitelnější a celý systém má díky nižší spotřebě pošetřit i nějakou energii v akumulátorech ve srovnání se svým přímým předchůdcem Garmin 1000, který se za 14 let na trhu dočkal zástavby do 16 000 letadel kategorie všeobecného letectví a bizjetů.
Foto Garmin
Novinkou, kterou Garmin údajně vyšel vstříc četným požadavkům uživatelů, je nové vykreslení mapového podkladu na HSI displej. Vylepšením je také možnost zobrazení traťových map či předpovědních map na obrazovce MFD.
Piloti by mohli ocenit také novou možnost vykreslení vizuálních přiblížení na jakoukoliv dráhu s možností určení vlastních minim či dokonce směrů přiblížení. Systém formou čtverečků vykreslí na obrazovce třístupňovou sestupovou rovinu a usnadní tak přiblížení třeba při horší dohlednosti.
Garmin 1000 NXi byl od začátku navržen pro bezproblémovou bezdrátovou komunikaci s příbuznými aplikacemi a přístroji – od mobilní aplikace Garmin Pilot po exkluzivní letecké hodinky Garmin D2 Bravo.
Ačkoliv se zatím hovoří pouze o jeho zástavbě do letounů King Air, v lehce pozměněné formě s přídomkem Perspective se objevuje také ve zcela nové šesté generaci letadel Cirrus a dá se brzy očekávat jeho nasazení do řady dalších typů.