Volné místo na safety kurz Jardy Slováčka 7. prosince

28.11.2019 5 příspěvků

Volné místo na safety kurz Jardy Slováčka 7. prosince
Volné místo na safety kurz Jardy Slováčka 7. prosince (Zdroj: Aeroweb.cz)

Safety kurz Jardy Slováčka "VRF into IMC", který si klade za cíl efektivně připravit piloty UL, LAPL a PPL bez přístrojové doložky na náhlé vlétnutí do podmínek IMC, pokračuje svou devátou sezónou. Na termín 7. prosince v Hradci zbývá poslední volné místo.

Kurzem vás provede kapitán Jarda Slováček, bývalý pilot Airbusu A310 s tisícovkami hodin na několika dalších typech. Pod jeho dohledem si můžete zkusit „v klidu a pohodlí“, jak snadné je v podmínkách IMC bez jakékoliv vizuální reference ztratit hlavu, přehled o situaci a v krajním případě i vlastní život…

Kurzy probíhají na simulátorech v Hradci Králové a v Kunovicích! V případě hradeckého trenažeru se jedná o plně certifikovaný letový simulátor FNPT II MCC, který je v provozu letecké školy DSA, je osazen „budíkovou“ avionikou a perfektní vizualizací (tu si bohužel při tomto kurzu příliš neužijete, protože mlha je prostě mlha...). Kunovický trenažer v provozu společnosti Aeromec je certifikovaným simulátorem FNPT II Piperu Meridian, osazený moderní glass-kokpitovou avionikou Garmin 1000 a též skvělou vizualizací.

Simulátor Hradec
Simulátor v Hradci Králové / Foto DSA
Simulátor Kunovice
Simulátor v Kunovicích / Foto Aeromec

Za kurz zaplatíte celkem 5 500 Kč včetně DPH. Cena zahrnuje teoretickou část a hodinový pronájem simulátoru společně s instruktorem. V simulátoru však navíc strávíte další hodinu coby pozorovatel/kopilot, tu však již hradí zase váš kolega. (viz článek ZDE!).

Rozhovor s J. Slováčkem nejen o tomto kurzu najdete ZDE!

Více informací o průběhu kurzu najdete ZDE!

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Take jsem nepřežil, tentokrát naštěstí jen virtuálně

04.12.2017 v 12:52 Tomáš

Zdravím všechny piloty, stejně teď už toho moc nenalétáte, tak doporučuji rozbít prasátko a vyrazit v sobotu do Kunovic. Tento víkend jsem si prožil svoji virtuální smrt v IMC podmínkách a doufám, že to nebudu muset nikdy prožít v reálu. Opravdu doporučuji každému, kdo to s létáním myslí vážně.

Odpovědět

RE: Take jsem nepřežil, tentokrát naštěstí jen virtuálně

10.12.2017 v 22:57 Martin FO

Tomáši, nebylo by lepší si při svém nějakém letu někam když jsou mraky půjčit IFRové éro s IFRovým pilotem a domluvit si to s řídícím a zkusit si pod kontrolou jak řídícího, tak IFR pilota reál? Tohle mi přijde jen a jen boj o peníze, který ti toho ani moc nedal...

Odpovědět

to Martin FO:

11.12.2017 v 10:40 Harry

myslím, že obojí má svůj účel. Výhodu simulátoru vidím v tom, že je možné dovést situaci až do "hořkého konce". Z osobní zkušenosti můžu říct, že první minuta letu byla "v pohodě", pak se dostavila učebnicová ztráta orientace (kterou jsem nevnímal) a po dalších 2 minutách jsem byl ve virtuální kouřící jámě. Pokud bych to letěl doopravdy s IFR pilotem, převzal by po 70s řízení a já bych žil v domnění, že to vlastně nic není (... jsem přece skoro celou dobu letěl sám, ne?). Navíc lze sledovat ostatní a vzít si něco z jejich způsobu řešení situace. V rámci toho kurzu je toho víc - např. rozbor nehod, informace o iluzích atd. Pokud jde o cenu - je jaká je. Já osobně to považuji (pro mne) za dobře vynaložené peníze. Závěr prakticky stejný s Tomášem - doufám, že v reálu nezažiju a jsem rád, že mě to vrátilo poněkud na zem.

Odpovědět

kurz přežití

11.12.2017 v 12:57 borek

no, taky jsem se toho kurzu zúčastnil a jsem spokojen. Meritem té věci je ukázat, že bez budíků se nacpat do sraček je záležitost posledních 3 minut vašeho žití. Letět jenom na gyro, nebo dokonce magnetický kompas bez zatáčkoměru a horizontu, což je bohužel stále ještě realita spousty UL letadel, bývá osudným. A k tomu nepomůže ani GPS s virtuálními budíky, protože ta má zpoždění, a to občas osudné... No a samozřejmě kdo to nikdy nelítal, nebo naposled v kurzu PPL povinných 30 minut v "zakryté kabině" tak i kdyby s "plnokrevnými budíky" mu nepomůže ani svěcená voda. Takže ano, trénujte s instruktory a na vybavené mašině, hodit se to může, ale lepší je do sraček nelítat. Mimochodem kolik z nových žhavých nadějných pilotů si kontroluje počasí nejenom podle metarů a tafů, ale i na synop zprávách z terénních meteostanic? A tam je ten problém, mezi odletem a destinací se počasí změní klidně i dvakrát. I nad mikroúzemím ČR. Takže stále platí ta stará pravda, že umění a zralost pilota je v tom, včas se ne to vys...t a nedělat hrdinu. Pokud tam být musím, jedu autem, nebo vlakem.

Odpovědět

RE: RE: Take jsem nepřežil, tentokrát naštěstí jen virtuálně

13.12.2017 v 20:47 Ludo

Neviem ako v tom IFRovom ere a v IFRovom pocasi zastavis cas, aby Ti instruktor nieco stihol vysvetlit a Ty si mohol opravovat chyby? A este za takymto ucelom zohnat tu IFRovu dvojicu co do tohto experimentu s Tebou pojde. A ak sa Ti to podari, tak to bude urcite drahsie ako tento kurz a nenaucis sa tolko. Absolvoval som tento kurz a urcite to boli dobre investovane peniaze. Po absolvovani kurzu som sedel v IFRovej masine s IFRovym pilotom v IMC. Vedel som co mam cakat a aj tak som mal dost. Nevravim, ze kazdy zareaguje rovnako, ale myslim, ze zazit to prvykrat nazivo, tak sa pri tom urcite nic nenaucim, ale iba vydesim. Nevravim, ze kurz Ta nauci letiet v IMC (to trva trochu dlhsie) ale urcite Ti to dava vacsiu sancu prezit ak sa tam nedajboh na chvilocku dostanes, mas na to pristroje a si nachystany co treba robit. Skor ide o to, aby si si uvedomil svoje limity a limity lietadla pekne v suchu a klude na zemi...

Odpovědět

Přidat komentář