Nový dieslový motor slibuje vysoký výkon při minimální spotřebě

14.02.2013

Nový dieslový motor slibuje vysoký výkon při minimální spotřebě
Nový dieslový motor slibuje vysoký výkon při minimální spotřebě (Zdroj: Aeroweb.cz)

Firma Engineered Propulsion System (EPS) z amerického Wisconsinu pokračuje úspěšně v testování svého nového dieslového leteckého motoru Vision 350, který by měl v budoucnu nahradit vysokovýkonné benzínové agregáty.


Vision 350 na zkušební standu s vrtulí Hartzell

Vision 350 nedávno úspěšně prošel testem na vibrace uskutečněným světoznámým výrobcem vrtulí Hartzell. Ten potvrdil, že motor vykazuje menší vibrace než většina srovnatelných benzínových motorů, což představuje menší namáhání pro vrtuli a plynulejší chod.

Jak již samotný název napovídá, motor podává maximální výkon 350 koňských sil. Jako palivo může spalovat JET A, kerosin nebo speciální vojenské palivo JP-8. Dieslový osmiválec se zdvihovým objemem 4,4 litru je uspořádán do tvaru plochého V a svůj maximální výkon podává při 3 800 otáčkách za minutu.

Jedním z nejdůležitějších údajů pro provozovatele je spotřeba paliva. Výrobce udává hodnotu 12,3 amerických galonů za hodinu při 60% výkonu. Pro srovnání, letoun Cirrus SR22T s výkonem 315 koňských sil má spotřebu 18,6 galonů za hodinu.

O Vision 350 projevila zájem firma Cirrus Aircraft, která by ho použila právě pro typovou řadu SR22. EPS se také s motorem uchází o vojenské zakázky na bezpilotní prostředky. V této chvíli se na montážní lince připravuje předprodukční série. Kdy půjde Vision 350 na trh však zatím není známo.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář