Sobotní odpoledne poznamenala tragická a nejasnostmi zahalená nehoda dvou sportovních letadel u německého Wölfersheimu. Celkem osm lidí včetně čtyř dětí bylo nalezeno v troskách dvou strojů, které se srazily za letu. Jde o jednu z nejhorších leteckých nehod v dějinách Německa.
Foto Dapd
"Stroje se srazily za letu a pak se oba zřítily na zem. Je to nepochopitelné, v 16:15 bylo jasno a svítilo slunce," poznamenal hesenský policejní mluvčí Jörg Reinemer a upřesnil, kdy k tragédii došlo. Vyšetřovatelé ze Spolkového úřadu pro vyšetřování leteckých nehod (BFU) jsou tragédií zděšeni. Podle nich bude jen ohledávání trosek trvat několik dní, spíše týdnů.
Jak mohlo ke srážce letadel za hezkého počasí a nijak zvlášť hustého provozu dojít, je velmi nejasné. Letadla však pravděpodobně směřovala na nebo z nedalekého menšího letiště Reichelsheim, které se nachází asi 30 kilometrů severně od Frankfurtu nad Mohanem.
tomu, že bylo jasno a svítilo slunce, bych až tak uplně nevěřil, v pátek byl u nás soumrak 15:39 UTC a západ cirka o půl hodiny dříve, takže se nejspíš akorát neviděli..
není bohužel až tak vyjímečná věc. Těch situací, kdy se VFR letící piloti nemusí vidět je víc než dost a závisí i na typu letadel, hornoplošník vs. dolnoplošník. V letadle mám TAS a leckdy vidím na přístroji letadlo, které vizuálně nemohu najít, i když vím, kam se dívat. Mimochodem, psalo se tu nedávno o zřícení Cessny 414A po startu z LOWI. Tak pilot to letadlo přetížil o 320 kg za téměř IFR podmínek odstartoval do Brennerského průsmyku. Nevystoupal to :-(
Letěl jsem s instruktorem na přeškolení v ULL v okolí letiště Hradec Králové, pečlivě a poctivě jsme hlásili polohu a najednou si instruktor všiml proti nám letící Cessny 172, která to mířila přímo na nás. Uhnuli jsme doprava a Cessna bez známky pohybu prosvištěla okolo nás... Dodnes nevím, jestli nás viděl, nebo ne, ale ta zkušenost mi ukázala, že je nutné neustále kroutit krkem na všechny strany a hlídat si prostor, i v relativně nízké rychlosti našich rekreačních letadel jsme u sebe během několika vteřin a stačí pak na chvíli se zahledět třeba na přístroje, nebo se "pokochat" výhledem. Já bych nejradši stanovil povinnost velmi výkonného záblesku s určením místa montáže pro všechny letouny, včetně i nejmenších ULL.