Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) dnes aktualizovala Příkaz k zachování letové způsobilosti (PZZ/AD) typu Emergency na motory Rotax 912. Podle výrobce, společnosti BRP Powertrain, jsou některé hadice u palivových čerpadel vadné a je nutná jejich okamžitá výměna. V krajních případech může závada vyústit až ve vysazení motoru. Emergency PZZ 2012-0093-E ze začátku týdne nahradilo nové Emergency PZZ 2012-0097R1-E, které aktualizuje tabulku sériových čísel potenciálně postižených dílů.
Podle Emergency PZZ 2012-0097R1-E a servisního bulletinu ASB-912-061 se problém netýká čerpadla samotného, ale palivové hadice na výtlakové straně pumpy, která neodpovídá výrobní specifikaci. "Závada může vést k odlupování kousíčků hadice a nesprávné funkci karburátoru, což může způsobit i vysazení motoru," stojí v odůvodnění Emergency PZZ. Podle něj se závada týká palivových čerpadel těchto sériových čísel:
11.3117 až 11.3325 |
11.4036 až 11.4355 |
11.4516 až 11.4595 |
12.0251 až 12.0270 |
"Podle naší evidence se nové PZZ netýká motoru registrovaného v naší databázi a provozovaného v ČR a ani jsme postižená čerpadla neprodali jako náhradní díly," sdělil Aerowebu Jiří Šámal ze společnosti Teveso, českého distributora motorů Rotax. Zároveň ale upozornil, že nelze vyloučit, že bylo takové čerpadlo či motor do ČR dovezeno a neregistrováno. "Je na zodpovědnosti každého provozovatele, aby sériové číslo dané součástky zkontroloval," dodal.