Koncem minulého týdne vydala Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) Příkaz k zachování letové způsobilosti (PZZ/AD) typu Emergency na vybraná sériová čísla motorů Rotax 912 a 914. Výrobce BRP-Powertrain odhalil montážní nedostatky některých olejových čerpadel, které mohou v krajním případě vyústit až ve vysazení motoru.
„V rámci zavedeného systému kvality firma Rotax náhodně odebírá vyrobené a odzkoušené motory řady 912 a 914 a provádí na nich produkční audit. V rámci tohoto auditu bylo objeveno, že nebylo přesně dotažené olejové čerpadlo,“ sdělil Aerowebu Jiří Šámal ze společnosti Teveso, českého distributora motorů Rotax.
Výrobce následně vyhodnotil, kdy k opakování nedostatečného dotažení mohlo dojít, a pohonné jednotky vyrobené v této době zahrnul do vydaných servisních bulletinů ASB-912-060(UL) a ASB-914-043(UL). Závada se týká vybraných certifikovaných i necertifikovaných jednotek, jejichž sériová čísla obsahují servisní bulletiny.
EASA na vybraných motorech nařídila jednorázovou kontrolu. Šámal v té souvislosti připomněl, že v České republice se věc týká asi 15 motorů. Na dosud kontrolovaných kusech však nedostatky objeveny nebyly.