Nepozorná manilupace s ovladačem vysouvání podvozku
Redakce 27.01.2005
Rozbor
Pilot prováděl přelet z letiště LKTC na letiště LKKB. Během provedených letů nebyly zjištěny závady a nesrovnalosti parametrů na palubě letounu. Mechanické signalizátory vysunutí podvozku pracovaly před nehodou a po ní bez závad. Letoun byl v provozuschopném stavu s platnými doklady o údržbě. Před dosednutím letounu na RWY 06 letiště LKKB se začal postupně zasouvat podvozek a letoun dosedl na RWY na břicho s následným poškozením. Stav počasí a provozuschopnost letiště pro let a přistání plně vyhovovaly
Závěry
Pilot měl pro let odpovídající kvalifikaci a platné potvrzení leteckého lékaře o zdravotní způsobilosti. Počasí a stav RWY neměly na vznik nehody vliv . Orgány řízení neměly na vznik nehody vliv. Letoun byl v době nehody způsobilý letu. Pilot vlastní nepozorností způsobil odemknutí zámků vysunuté polohy podvozku s následným zasunutím podvozku po přistání na RWY.
Příčina letecké nehody
Hlavní příčinou letecké nehody byla nepozornost pilota při manipulaci s ovladačem podvozku.
Datum : 31.03.2003 UTC : 0636
Místo : LKKB
Typ letounu : L-200D
Mohlo by vás zajímat
Témata
Zkušenosti a doplnění našich čtenářů