Obsah balení
V balení se nachází samotná sluchátka s aktivním odhlučněním, dvě tužkové baterie, kabel pro připojení GPS a uživatelský návod.
Sluchátka jsou podle výrobce určena pro všechny typy letadel.
Headset A20 je dostupný ve více verzích pro různé typy letadel. Od zabudované, letadlem napájené verze po přenosnou, bateriemi napájenou verzi použitelnou v jakémkoliv typu letadla, včetně vrtulníků.
Přenosné pouzdro chrání sluchátka během skladování a přepravy. Má i několik menších kapsiček, kam se dá umístit například mapa, plánky letu nebo tužky.
Foto www.bose.de
Kvalita zvuku
Jak jsem již zmiňovala, jedná se o sluchátka s aktivním odhlučněním neboli s aktivním potlačením šumu, což je velkou výhodou při letu. Aktivní odhlučnění přináší při letu větší pohodlí a komfort cestování. Redukuje okolní hluk, a let je tak o mnoho příjemnější. Testovali jsme sluchátka také v letadle s dvoutaktním motorem, kde je vyšší míra hluku než u letounů s motorem čtyřtaktním a kvalita zvuku byla opravdu na velice vysoké úrovni.
Konstrukce, vzhled a kvalita dílenského zpracování
Konstrukce sluchátek označována výrobcem jako TriPort ® zajišťuje akustické vyvážení a dobrou kvalitu zvuku. Pevný sluchátkový most z hořčíku je velice odolný, ale zároveň lehký. Na polštářcích na temeni hlavy, které vypadají poměrně nevzhledně, nezůstávají skvrny od potu.
Sluchátka působí celkově menší konstrukcí, přesto mají prostornější náušníky. Náušníky jsou gelové, potažené ovčí kůží jako temenní polštářky, a dobře sedí na uších. Pokud pod ně dáme brýle se silnějšími bočnicemi, netlačí, tak jako na jiných sluchátkách, pouze mírně ovlivní zvuk. Ne příliš výrazně, ale odchylka tam znát je.
Foto www.bose.de
Sluchátka se řadí do kategorie lehčích produktů, váží pouze 340 g, což také přispívá ke komfortu jejich nošení, zvláště při delší době letu. Hořčíkový most má v polovině na temeni hlavy pant, který by měl regulovat přítlak sluchátek k hlavě. V porovnání s konkurenčním modelem mi tento přítlak přišel o něco větší, není to však nepohodlné, i při delším letu jsme úplně jinde než s běžnými sluchátky.
Nepříliš šťastně je řešený kabel od sluchátek, který vede k ovládacímu modulu. Nejenže modul je příliš blízko k jackům, ale je také hodně tvrdý a neohebný, takže s ním budete v letadle trochu bojovat.
Mikrofon má naopak výborné vlastnosti. Umí dobře odfiltrovat okolní šum a ruch, ale také sbírá zvuk i dále od úst.
Foto www.bose.de
Ovládací modul
Systém aktivního odhlučnění potřebuje ovládací jednotku, která je na sluchátkách umístěna bohužel příliš blízko k jackům. Pokud máte v letadle zapojení sluchátek do intercomu umístěné za sedadly, bude pro vás tento fakt poměrně velkým problémem. Nicméně ovládací jednotka má dobrý tvar, velice dobře padne do ruky a ovládací prvky jsou dostatečně velké, takže opravdu sáhnete a nahmatáte například ovládání hlasitosti jednou rukou, bez nutnosti pohledu na panel.
Jednotka funguje díky vloženým AA bateriím. Aby byla spotřeba co možná nejnižší, systém automaticky řídí spotřebu, vypíná a zapíná zařízení v případě, že není používáno. Minimální výdrž ovládací jednotky je 45 hodin se dvěma AA bateriemi.
Foto www.bose.de
AUX IN a Bluetooth technologie
Sluchátka mají v ovládacím modulu umístěný pomocný audio vstup s intercomem, který můžeme přiloženým kabelem propojit například s GPS nebo s antikolizním systémem. V praxi to funguje tak, že nám jde do sluchátek zvuk z GPS nebo například z TCASu, GPWS apod. Přenos zvuku přímo do sluchátek slouží k vyšší bezpečnosti, zvuk slyšíme a varuje nás, zatímco pouhý pohled na displej nebo blikající kontrolka nemusí být tak výrazným varováním.
Zajímavou funkcí je přepínání priority AUX výstupů. Můžete nastavovat zvukovou prioritu jednotlivých zařízení na úplné vypnutí, nebo na ztlumení výstupu, pokud je detekován signál z intercomu. Není to tedy tak, že by nás rušila ve vysílání, nebo přijímání zvuku.
Připojení Bluetooth, které sluchátka mají, zajišťuje bezdrátové propojení s mobilním telefonem. Ovládací prvek je na hlavním modulu, zapnutí je signalizováno standardně modrou kontrolkou. Systém Bluetooth má takzvanou ochranu EMI, která při letu pomáhá minimalizovat rušení přístrojů od signálu mobilního telefonu.
Foto www.bose.de
Výhody a nevýhody
Výhody:
- Aktivní odhlučnění
- Nižší váha
- Menší konstrukce
- Dobrý mikrofon
- Pouzdro
- Dobré ovládání na modulu
Nevýhody:
- Umístění ovládacího modulu blízko u jacku
- Neohebný kabel od sluchátek
Sluchátka patří do vyšší kategorie a dopřejí Vám luxusní let, jedná se o vyšší třídu a zakoupit je můžete za cenu 24 800 Kč vč. DPH například zde http://shop.aeroweb.cz/index.php/bose-a20.