Sobota 2. července 2011, Letňany. Sešli jsme se tři zájemci. Richarda, Milana a mne Zdeňka přivítal Martin a instruktor Lukáš. Nikdo z nás tří nemá pilotní licenci. Ale teoreticky jsme problém měli docela zvládnutý. Po kratší besedě proběhl briefing. Přiblížení s ILS se plánovalo ve Vodochodech, a tak se nad mapou plánoval let.
Poté jsme šli převzít Cesnu 172, natankovat a seznámit s vybavením. Mašinu jsme obešli, skoro profesionálně zkontrolovali a začali se usazovat. To není jen tak. Každý slušně živený kolem 90 kilo má trochu problém se protáhnout dveřmi, obzvlášť když to nemáte nacvičené. Kontrola paluby, nastavení letových a navigačních přístrojů. Tak a rolujeme na start. Los prvního adepta vyšel na mne. Poslední kontrola, plný plyn a jdeme na to.
Startujeme směrem na Prahu a posléze točíme na Brandýs. Teprve odtud se bude nastupovat na dráhu 28 Vodochody a za pomoci ILS přistávat. Dokonalý zážitek kazí jenom silný nárazový vítr. Letím kurzem 280 ve 2 000 feetech a čekám na pohyb ráhen na přístroji, což přichází na pěti mílích od dráhy.
Daří se, jsme těsně nad prahem a sedáme s dojezdem k pojížděcí na parkoviště. Ani se mi nechce ven, ale na řadě je další adept. Kdyby tak nefoukalo, tak si dám ještě jedno kolo, ale dost to házelo. Snad příště. Střídáme místa v letadle a jdeme znova na start.
Pravým okruhem na výchozí bod k nalétnutí lokalizéru ILS a přiblížení k sestupu. A další adept. Znovu na lokalizér, sednutí na dráhu a hned plný plyn, nahoru a směrem na Letňany. Přistání na trávu, dost to drncá a jedeme na parkoviště. Uvázat stroj a jdeme na poletový rozbor.
Shrnuto, celkem se nám dařilo. Pilotáž by se musela vybrousit. Na stroj se musí zvyknout.
Závěrem, z mého pohledu to byla vynikající záležitost. Rád bych poděkoval Martinovi Kubovi a Lukášovi Vychodilovi za spolupráci.