Povinná ELT se dočkaly další výjimky, byť menšího rozsahu

17.06.2011 5 příspěvků

Povinná ELT se dočkaly další výjimky, byť menšího rozsahu
Povinná ELT se dočkaly další výjimky, byť menšího rozsahu (Zdroj: Aeroweb.cz)

17. června 2011 - aktualizace

Nový AIC 10/11 opět mění pravidla pro zahrnutí polohových majáků nehody do povinné výbavy letadel. Ačkoliv je povinnost mít ELT od 1. července platná i nadále, uvedené až do odvolání neplatí pro provoz letounů a vrtulníků zapojených pouze do vnitrostátního provozu všeobecného letectví a leteckých prací, které:

  • během uskutečněného letu neopustí letištní provozní zónu (ATZ) nebo jsou v dohledu letiště, nebo
  • během většiny letu jsou sledovány ze země pozemním personálem, který musí být vybaven mobilním telefonem pro případné přivolání pohotovostní služby, nebo
  • uskutečňují let za účelem přemístění letadla na místo a z místa generální opravy či pravidelné údržby

Úplné znění předpisu AIC C 10/11 najdete ZDE!

 

30. prosince 2010 - aktualizace

Aeroklubem ČR nedávno avizované prodloužení výjimky z povinného vybavení letadel ELT má nyní i podobu předpisu AIC 36/10. O další půlrok se tak prodlužuje výjimka pro letouny GA a provozující letecké práce ve vnitrostátním provozu. Pro ně bude povinnost mít ve výbavě polohový maják nehody ELT platit až od 1. července 2011.

Od roku 2005, kdy bylo povinné vybavení letadel ELT poprvé nařízeno, se jedná již o několikátou plošně udělenou výjimku, která tuto povinnost odkládá. Definitivně se však jedná o poslední výjimku takového rozsahu. Od druhé poloviny roku 2011 budou případné výjimky řešeny pouze individuálně a v odůvodněných případech.

 

9. prosince 2010 - původní zpráva

Nový rok a povinná ELT na 406 MHz se blíží!

V souvislosti s blížícím se koncem roku připomínáme všem provozovatelům a vlastníkům letounů, že od 1. ledna 2011 musí mít všechna letadla kromě kluzáků, motorových kluzáků, vírníků, balónů a vzducholodí ve výbavě polohový maják nehody ELT.

Dosud pro letouny zapojené pouze do vnitrostátního provozu GA a leteckých prací platila několikrát prodlužovaná výjimka, která však posledním prosincem letošního roku definitivně končí.

Od tohoto data musí taktéž všechny ELT majáky vyhovovat předpisu L 10/III, tedy vysílat na frekvenci 121,5 MHz a současně také na 406 MHz. Pokud výbava vašeho letounu zahrnuje starší typ ELT, pracující pravděpodobně na 121,5 MHz / 243 MHz, měli byste myslet na urychlenou výměnu.

Více informacích na stránkách ÚCL najdete ZDE!

Registrační formulář ELT a více informací přinesl také AIC 11/10, klikněte ZDE!

Velký článek o odpovídačích a ELT jsme psali ZDE!

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

elt

09.12.2010 v 9:46 petr

předpokládám že SLZ se to netýká????

Odpovědět

RE: elt

09.12.2010 v 10:16 Adam Zuska

Petře, určitě ne v této podobě. Jelikož UL nespadají pod ÚCL, ani to nemůže být touto formou nařízené (myslím letecké předpisy apod.), beztak ale o povinnosti mít ELT pro UL nic nevím.

Odpovědět

ELT pro SLZ

09.12.2010 v 11:48 Tomáš

SLZ se to netýká, jenže... Pokud poletíte do zahraničí, tak v některých státech je ELT povinné, viz ono Rakousko, tam je povinné. Takže ELT se lze do ultralightu jen doporučit, pokud jej chce majitel využívat na lety do zahraničí.

Odpovědět

RE: elt - SLZ

03.01.2011 v 14:38 Milan

Neni pravda ze SLZ nespada pod UCL, ale v tomto predpise samozrejme reseno ELT pro SLZ neni, stejne tak jako pro kluzaky, balony a vzducholode (protoze to tam takto nema nacpane zrejme ani EASA a technicka stranka SLZ je zatim a doufejme naporad veci LAA). Nektere pravomoci jsou preneseny na LAA, ale ne vse. Pokud UCL vyhlasi, ze v prostoru kategorie "E" a "G" obecne pro vsechny je nutny ELT tak s tim LAA neudela nic a padackar si bude muset ELT privazovat na zadek(LAA ma nezanedbatelny vliv takze by asi dokazala vyjednala vyjimku ;-).

Odpovědět

předmět skvělého obchodu

25.06.2011 v 10:03 RadkaII

Můj soukromý názor na ELT je následující : ELT nikterak nezvyšuje bezpečnost letů - je to jen zařízeni k urychlení vyhledání havarovaného letadla. Stojí nemalý peníz a tak jako takový by to mělo být vybavení volitelné, podle přání pilota - chci mít rychlou pomoc= koupím příslušné vybavení. Létám li v jen v oblastech s tak velkou hustotou osídlení jaká je např. ve většině Evropy, je informace o pádu letadla v nejbližší TV stanici dřív, než na policii a příslušných útvarech záchranného systému. U jedno či dvoumístných letadel je důležitější najít pilota než letadlo samé, tak by v těchto malých letadlech mělo být pouze osobní (mnohem levnější) ELT. Opět by to mělo ale záviset na rozhodnutí plota, zda ho chci či ne

Odpovědět

Přidat komentář