Armáda možná opustí přerovské letiště, jeho vývoj tím zkomplikuje

26.04.2011 7 příspěvků

Armáda možná opustí přerovské letiště, jeho vývoj tím zkomplikuje
Armáda možná opustí přerovské letiště, jeho vývoj tím zkomplikuje (Zdroj: Aeroweb.cz)

26. dubna - aktualizace

Bezpečnostní rada státu a následně vláda v brzké době rozhodnou o budoucím setrvání armády na letišti Přerov. Ačkoliv původní plány hovořily o postupném převzetí letiště z rukou státu společností Regionální letiště Přerov, armáda nyní navrhuje úplně stažení z Bochoře a přestěhování své 23. vrtulníkové základny do Náměšti. Pro armádu by to znamenalo výraznou úsporu, naopak civilní rozvoj přerovského letiště by to velmi zkomplikovalo.

"Pokud bychom letiště přestěhovali do Náměště, úspora by byla v řádu 600 milionů korun ročně," zhodnotil situaci první náměstek ministra obrany Jiří Šedivý. Tento postoj nepříjemné překvapil zástupce Olomouckého kraje, který je společně se Zlínským krajem a městem Přerov zřizovatelem společnosti Regionální letiště Přerov, tedy provozovatelem dosavadní civilní části letiště. "Co se týče bochořského letiště, tak stále věřím platnému usnesení vlády, které zaručuje to, že zde vedle civilního bude fungovat i vojenský provoz. Ubezpečil mě o tom i sám ministr Vondra a jeho dva náměstci," uvedl náměstek hejtmana Olomouckého kraje Ivan Kosatík, který je zároveň předsedou představenstva vzniklé společnosti.

Odchod armády z Přerova by znamenal ztrátu zaměstnání pro zhruba 1 000 lidí a také konec úvah o plánovaném nájemném. "Pokud by se to stalo, civilní provoz na bochořském letišti a s ním spojené stovky pracovních míst by mohlo zachránit 500 milionů korun z evropské dotace. O tom, zda je dostaneme, by mohla už v květnu rozhodnout Evropská komise. Jsem v tomto optimistou," dodal náměstek hejtmana.

20. listopadu 2010 - původní zpráva

Civilní provoz v Přerově posvětil ÚCL

Úřad pro civilní letectví vydal začátkem listopadu společnosti Regionální letiště Přerov licenci k provozování civilní části letiště Přerov v kategorii 2B. Aerodrom v Bochoři, kde kromě 23. základny vrtulníkového letectva sídlí také občanské sdružení, provozující leteckou školu, se tak otevře civilním letadlům až do rozpětí křídel 24 metrů. Přerov tak přibude do škály letišť se smíšeným vojenským a civilním provozem.

Společnost Regionální letiště Přerov, která vznikla společným podílem města Přerov a Olomouckého a Zlínského kraje, má v plánu v severní části letiště vybudovat civilní sektor a otevřít tak letiště větší obchodní dopravě. Zároveň se tím otevírá možnost budoucího úplného převzetí letiště od Armády ČR, pro kterou i provoz letiště se smíšeným provozem představuje nemalou finanční zátěž. „V budoucnu bychom chtěli dosáhnout stavu, kdy armáda zde bude v nájmu a my budeme nájemce. To je opačně, než je současný stav,“ vysvětlil pro Přerovský deník plány společnosti její ředitel Petr Polášek.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Regionální letiště Přerov

21.11.2010 v 1:05 PHRA

Podle mého názoru: "Fantasmagorie pokračuje". V Brně je letiště nevytížené, Ostrava na tom není o nic líp a v Přerově se bude budovat letiště. Pokud jsem dobře informován, tak v Přerově v současné době není žádné civilní zázemí. Jen do začátku by mě zajímalo, jak Regionální letiště Přerov zajistí palivo pro ty slibované houfy 747. Nemám nic proti smíšenému provozu na přerovském letišti, mimo jiné do nedávna tam byl, ale podle mého to co čtu o plánech reginonálního letiště je názorná ukázka nesmyslného rozhazování a to, že se předpokládá využití peněz z EU na tom nic nemění.

Odpovědět

letiště

21.11.2010 v 14:19 Č.Budějovice

V Č.Budějovicích máme to samé.Je to tunel na státní prachy a teplá místečka pro bývalé vojáky.Největší provoz je tam UL a nemám tušení,kdo by tu co hledal,myslím tím davy turistů apod.

Odpovědět

podvod

22.11.2010 v 10:13 LKPO

Je to jen velký tunel ve snaze podělit se o evropské peníze. Do nedávna LKPO fungovalo pro civilní provoz. Pak přišla samozvaná tlupa z radnice a začala vyvíjet nátlak a zapřičinila uzavření Přerova pro civil. A teď chtějí peníze na znovuvybudování letiště??? Dopadne to stejně jako Holešov.

Odpovědět

civilní provoz LKPO

30.11.2010 v 9:39 Pilot

Pánové, nepřeji létání, aby to dopadlo jako na LKHK. Život na letišti jako v koncentráku a podmínky pro létání pro normální lidi prachbídné / všechno za peníze i vstup/. Co se týče tunelu to se asi velice brzo dozvíme.

Odpovědět

re

30.11.2010 v 20:05 Mates

No a to ještě Hradec Králové se pokouší konkurovat Pardubicím a buduje mezinárodní letiště....

Odpovědět

armáda v nájmu

27.04.2011 v 8:37 morava

Je úsměvné, že mají v plánu mít "armádu v nájmu". Tedy původní majitel se zbaví své nemovitosti zdarma a bude si vlastní letiště najímat od organizace, která ještě (mimo mediálních výstupů) nic nedokázala?

Odpovědět

LKPD - LKPO

24.07.2011 v 11:10 GLD

nic proti, ale vsichni alespon trosku zasveceni vedi, ze LKPD a LKPO je pracka na prachy. LKPD nesmyslna vojenska zakladna vysvetlena zalohou pro Caslav asi sponzorovani CLV a LOM a take EBA Airport, ktera si uctuje za navadeni a pristani na LKPD a pritom tam neridi vubec nic a o nic se nestara. LKPO byla Topolankovina to snad kazdy moc dobre vi take. Obe tyto letiste jsou nesmyslne mrhani armadnich financi.

Odpovědět

Přidat komentář