Největší soukromá letecká škola ve střední Evropě, společnost F AIR, jež na evropském trhu působí zároveň jako významný dealer italské společnosti Tecnam, rozšířila svoji flotilu o zcela nový Tecnam P2006 T s glass-cockpitem Garmin 950. Letoun nese registraci OK-MEP a je určen pro výcvik (MEP, IFR MEP) i pronájem. Je to již třetí Twin, který prošel F AIRem.
První Twin s původní registrací OK-TWN (dodán v srpnu 2009, analog, plně IFR, autopilot S Tec) sloužil F AIRu jako demonstrační letoun, který potvrdil vynikající letové vlastnosti jeho konstrukce a přesvědčil mnoho zákazníků o tom, že Italové z Tecnamu uvedli na trh kvalitní stroj, který nemá v kategorii lehkých dvoumotorových letounů konkurenci. Záměr F AIRu byl od začátku Twin s glass cockpitem, a tak bylo jen otázkou času najít vhodného kupce.
To se podařilo. OK-TWN byl odprodán v červnu 2010 tuniské letecké škole Airline Flight Academy. Tato soukromá škola sídlí v centru Tunisu (učebny, simulátor FNPT II) a leteckou základnu má na mezinárodním letišti Tunis-Carthago. Majitel školy realizuje své velké plány, investuje do nových výukových prostor, do nové techniky (objednávka na další Tecnamy do výcviku, jeden P2006 T a dva P2002 JF s termínem dodání 2010) a má ambice stát se největší soukromou školou v Africe, která poskytuje nejen pilotní výcviky, ale i výcvik leteckých mechaniků a letového i pozemního personálu. Škola bude mít další základny na ostrovech Djerba a ve městě Tabarka.
Druhý Twin byl dodán na začátku května 2010 polské letecké škole Bartolini Air se sídlem na mezinárodním letišti v Lodži. Twin s registraci SP-DZW, vybaven glass-cockpitem Garmin 950, nalétal v rámci výcviku již 200 hodin a potvrzuje tak předpoklad, že je vhodný právě pro pilotní výcvik, jednak svými vlastnostmi a jednak nízkými provozními náklady (např. spotřeba 35 l/h BA Natural 95). Tím může letecká škola nabídnout nízkou cenu za letovou hodinu a získává tak konkurenční výhodu.
Letoun P2006 T létá tedy rok u F AIRu a potvrzuje se i další předpoklad, a sice že o tento typ letounu má zájem i soukromá klientela, která požaduje ekonomický provoz a bezpečnost letu. Twin svými pořizovacími a provozními náklady řadíme do kategorie jednomotorových čtyřsedadlových letounů jako Cessna 172, Piper 28, ale má dva motory. A piloti vědí, o čem je řeč. Pohodový let nad pohořími, velkými vodními plochami. Vlastní zkušenost z přeletu OK-TWN z Neapole do Tunisu to jen potvrzuje. Tři hodiny letu nad mořem ve FL 100. Lodní doprava je méně častá, než jsme předpokládali. Ti, kdo nevěřili, že Twin stoupá v plném zatížení na jeden motor, mu dali za pravdu, až se sami přesvědčili během předváděcího letu.
Dále má Twin výhodu pro soukromé piloty v tom, že pilotáž je jednoduchá, konstrukce zatahovacího podvozku je schopna absorbovat rázy při startech a přistáních na travnatých drahách. Délka dráhy pro vzlet (Take-off Run) je 274 m, pro přistání (Landing Run) je 200 m. Cestovní rychlost na 75 % výkonu je 140 uzlů. Okruh potenciálních zájemců se rozšiřuje i právě díky kladným referencím pilotů, kteří už mají vlastní zkušenost.
Takže dámy a pánové, OK-MEP je připraven v F AIRu k Vašim službám!
Více informací nejen o letecké škole F AIR najdete na stránkách www.f-air.cz.