Za byznysem se teď více léta tryskáči

11.03.2009

Za byznysem se teď více léta tryskáči
Za byznysem se teď více léta tryskáči (Zdroj: Aeroweb.cz)

Šéfové podniků a významní podnikatelé s nadnárodní působností začali v době krize více létat tryskovými letadly. A to i v Česku. Své věci řeší častěji osobně bez ohledu na vzdálenost, nespoléhají se pouze na komunikační prostředky, globální analýzy a rychlá auta.

V době krize šéfové častěji létají rychlými letadly. Odlet do dvou hodin od objednání letu, odbavení za 15 minut.

Trend: bossové se zvedli od monitorů

Šéfové podniků a významní podnikatelé s nadnárodní působností začali v době krize více létat tryskovými letadly. A to i v Česku. Své věci řeší častěji osobně bez ohledu na vzdálenost, nespoléhají se pouze na komunikační prostředky, globální analýzy a rychlá auta. Vyplývá to ze zjištění letecké společnosti Grossmann Jet Service, která má své zázemí na pražské Ruzyni. 

“Je krize, a tak se podnikatelé a jejich týmy více zvedají od monitorů, u nichž do nedávna sledovali s uspokojením rostoucí křivky a začali své záležitosti řešit osobně. Nastane určitá situace a třeba do pár hodin potřebují operativně odstartovat do Londýna, vyřídit tam dvě tři jednání a večer být zpět.

Kdyby jeli autem nebo čekali na linkový letecký spoj a zdlouhavé odbavení na letišti, tak to trvá dlouho a přijde je to draho,” tvrdí Dagmar Grossmann, která v Česku řídí flotilu VIP tryskáčů schopných od zadání požadavku z Ruzyně odstartovat do dvou hodin, s tím, že odbavení trvá sotva čtvrt hodiny. Pasažéři jdou přes speciální VIP terminál.

Hawker 900 XP

Potenciál trhu: 20 miliónů eur

Český  trh s tryskovými lety není plně rozvinutý a Grossmann Jet Service odhaduje jeho objem na 20 mil EUR. “To je příležitost pro cestovní kanceláře, které hledají nové cesty, jak vykrýt propady v prodejích,” zdůraznila Grossmann. Grossmann Jet Service proto vybraným cestovním kancelářím představila nevyužité možnosti BizJetů (Business Jet). “Na evropský trh vstupují velmi lehká proudová letadla (VLJ – Very Light Jet), jejichž pořizovací a provozní cena je nižší. Stávají se přístupnějšími pro větší okruh osob,” vysvětlila Grossmann.


Kolik stojí hodina letu

Hodina letu tryskovým letadlem může stát 2000 eur, ve větších tryskáčích 3000-6000 eur. Náklady se ale podle Dagmar Grossmann stávají efektivní v okamžiku, kdy s podnikatelem letí jeho vyjednávací nebo realizační tým, jenž může čítat podle kapacity letounu až 13 vysoce kvalifikovaných spolupracovníků. “Když vezmete v úvahu náklady na jejich plat a to, že večer mohou být zpět, tak obzvláště platí, že čas jsou peníze. Náklady na letenku mohou výrazně zvýšit efektivitu týmu a podniku tím ušetřit nemalé finance,” vysvětluje Grossmann.


Mohu si na palubu vzít pušku a golf?

Grossmann Jet Servide cestovní kanceláře seznamovala s tím, jak vypadá typický průběh letu soukromým letadlem, co se stane, když se VIP pasažér zpozdí, zda je možné vzít na palubu domácího mazlíčka, lyže, golfovou sadu, loveckou pušku, což je okruh nejčastějích otázek zákazníků.

Mustang



Pilot společnosti Grossmann Jet Service Michal Hudeček demonstroval jakými bezpečnostními školeními posádky prochází a jaká je věnována péče technickému servisu. Grossmann Jet Service disponuje třemi luxusními tryskovými letadly Legacy 600, Hawker 900XP a Citation Mustang.

Legacy 600

Fakta o soukromé letecké přepravě

- Dvě třetiny soukromých letů jsou mimo tratě aerolinií. Síť letišť využívaných BizJety je daleko hustší; jedná se o více jak 100 000 linek, což je zhruba třikrát více linek než u pravidelných aerolinií. Malá trysková letadla jsou schopná přistávat na kratších drahách, mohou tedy přistávat na menších a méně vytížených letištích a dostat se tak co nejblíže k cílové destinaci.

- Téměř polovina soukromých letů je kratších než 450 km.

- Evropskou flotilu soukromých tryskáčů tvoří na tři tisíce letadel. Kolem roku 2017 to bude již 4600 letadel. Globalizace vyžaduje vyšší míru cestování a od 11. září se prodloužila doba zpoždění na letištích, zejména kvůli bezpečnostním omezením, což podporuje růst soukromých letů v rámci BizJet.

Dagmar Grossmann 

Fakta o Grossmann Jet Service

Grossmann Jet Service založila Rakušanka s českými kořeny, Dagmar Grossmann. Ve firmě má v současnosti majoritní podíl podnikatel Komárek. Grossmann Jet Service se řadí mezi vedoucí společnosti v oblasti business jet na českém a evropském trhu. Nabízí kompletní letecký business servis a konzultační služby v letectví. S Grossmann Jet Service létá řada významných podnikatelů i celebrit.  V Česku působí od roku 2004. 

 

 

Mohlo by vás zajímat