LKVO 13 sestupů za pár hodin, aneb jak se rychle zdokonalit v IFR výcviku? Část III.

07.05.2008

Po odmlce je tu závěrečný díl mého prvního IFR-ového dobrodružství! Ve Vodochodech jsme sami a máme celé letiště v podstatě pro sebe. Je to perfektní. Při příletu jdeme jako první ILS, takže rychle APP briefing, rychlost 120 KIAS a do FAFu gear down, flaps 10, rychlost 100 KIAS a úkony po větru neboli palivový kohout, palivoměry, motorové přístroje, směs, autopilot, brzdy, pásy ;)

LKVO 13 sestupů za pár hodin, aneb jak se rychle zdokonalit v IFR výcviku? Část III.
LKVO 13 sestupů za pár hodin, aneb jak se rychle zdokonalit v IFR výcviku? Část III. (Zdroj: Aeroweb.cz)
Minulé dva díly máte možnost prohlédnout zde:
13 sestupů za pár hodin díl I.
13 sestupů za pár hodin díl II.

Potvrzuji povolení:
Cleared for low pass ILS 28, own navigation for next approach, max. 2500ft on QNH 1014, will report established on final track, Ok-AIR


A toto a podobná povolení opakuji přes dvě hodiny s rozdílem, že „cleared for ILS“ občas vystřídá „cleared for NDB DME“, circle to land…a občas i nějaké „radar vectoring“. Zkrátka lítáme nahoru dolů jedno přiblížení za druhým! Pořád mám co na práci, ale aspoň mám všechno na jedné mapě a co se týče změny nastavení navigačních přístrojů pro jednotlivá přiblížení, stačí jen překliknout z NAV1,2 ILS frekvence pro NDB přiblížení a nebo naopak nahodit zpět.


A tak koukám do těchhle budíků…a nevnímám ani plynoucí čas!

Pořád mám co na práci. Že už létáme docela dlouho mi dochází ve chvíli, kdy mě Franta pochválí: No vidíš, teď Ti ta oprava na ručku NDB vyšla úplně přesně a já si v tu chvíli uvědomuju, že teď vlastně letím znova NDB přiblížení a ne ILS, který jsem zapomněla přehodit a tak se podívám na hodiny a zjišťuju, že už létáme přes 2hodiny… a tak volám na Vodo Věž a místo zopakování povolení pro další přiblížení žádám „after low pass request departure to Benešov“. Začínám mít dost, pozornost už není, jaká by měla být, ale snažím se ještě ze všech sil.

Zpáteční cestou už volíme trať Brandýs-Úvaly, což je samozřejmě daleko pohodovější, po opuštění CTR ruším letový plán.


Vzhledem k traťové rychlosti 135 KIAS jsme za chvíli skoro „doma“.

Rychle si vyslechnu místní „ATIS“ a hlásím se před vstupem do ATZ LKBE, zařazuji se do okruhu a za chvíli přistávám kousek za prahem dráhy 24, pokud se tedy dá ještě říct přistáni tomu poté, co jsem s tím sedla po půl roce…;)
Rychle vyjet z dráhy, vykřižovat 27, nechávám na stojánce chvilku odpočinout motor, a pak s ulevou vypínám a těším se, až si odpočinu sama.
Let trval opravdu přesně 3h, jak jsme naplánovali, za tuto dobu jsme stihli udělat dle Frantových poznámek 13 přiblížení!! Nevěřím vlastním očím, ale je fakt, že toho bylo hodně.

Rozhodně ale stojí za to, si takový let vyzkoušet! Jestli budete něco podobného zkoušet, můžu jen doporučit si let předem pořádně naplánovat a připravit co to jen jde!

Mohlo by vás zajímat

Témata

Výcvik IFR


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář