Smartwings ukázal letoun s business class. Přepych ale nečekejte

23.10.2024 5 příspěvků

Český dopravce Smartwings ve spolupráci se skupinou cestovních kanceláří DER Touristik ve středu slavnostně odstartoval přímou linku do Bahrajnu. Specialitou linky bude to, že poprvé na ní Smartwings bude mít úzkotrupé letadlo s business class. Není se ale příliš na co těšit.

Smartiwngs má letouny s business class. Vypadají ale obyčejně
Smartiwngs má letouny s business class. Vypadají ale obyčejně (Zdroj: Aeroweb | Marek Baloun)

„Bahrajn je pro nás další exotickou destinací v Perském zálivu, kam už naši klienti létají do Spojených arabských emirátů a do Ománu,“ zahájil představení linky tiskový mluvčí skupiny DER Touristik Jan Bezděk. „Bahrajn si okamžitě našel svou klientelu, protože je kombinací bohaté současnosti i minulosti. Je to ideální místo jak pro klienty, kteří chtějí jen relaxovat na pláži, tak pro lidi, kteří chtějí tu destinaci poznat.“

Mezi dámami zleva: Zástupce tiskové mluvčí Letiště Praha Jiří Hannich, obchodní ředitel Smartwings Michal Váňa
a tiskový mluvčí DER Touristik Jan Bezděk (Foto: Aeroweb | Marek Baloun)

 

Byť business class u nízkonákladové společnosti zní jako paradox, Smartwings skutečně minimálně jedno takové letadlo má. Sedm let starý Boeing 737 MAX 8 (reg. OK-SWA) má prvních několik řad osazených pouze dvěma sedačkami na každé straně. Sedadla jsou širší, prostornější, mají zabudované stolečky a opěradlo jde stisknutím tlačítka sklopit až o 40°. Nechybí ani polštář a deka a rozšířený catering, zahrnující tříchodové menu, welcome drink a neomezenou konzumaci nápojů.

Business sedadla službu udělají, ale prémiový zážitek to nebude (Aeroweb | Marek Baloun)

 

Všechno má ale své ale. Sedačky rozhodně nepůsobí nijak luxusně. I silnější postavy se do nich pohodlně vejdou, design je nicméně už poměrně zastaralý a spíše připomíná lepší sedačky ve vlaku. Povrchy jsou buď z plastu, umělé kůže nebo látky. Polštář a deka jsou převážně na menší škále spektra a určitě by neuškodilo někam dát aspoň jeden USB port, už proto, že pro přístup k infotainmentu musíte mít vlastní zařízení. K tomu si přidejte fakt, že hranici mezi business a economy částí letounu dělá obyčejný látkový závěs, jaký se používal k oddělení tříd v minulosti, a máte pocit, že sedíte spíše v lepším Economy, než v Business class. 

Ukázka občerstvení v Business class (Foto: Aeroweb | Marek Baloun)

 

Bude rozhodně zajímavé sledovat, kolik lidí nabídku Business class využije. Ačkoliv se DER Turistik dušuje, že se lety daří plnit, s přihlédnutím k tomu, že většina zájezdů do Bahrajnu začíná vysoko nad 20 tisíci za osobu, bude příplatek za lepší sezení většina cestujících hodně dlouho zvažovat. Krom Bahrajnu se můžou lidé v Business class proletět i na kanárské ostrovy Las Palmas a Tenerife.

Mohlo by vás zajímat

Marek Baloun

Dlouholetý sportovní novinář a bývalý šéfredaktor aerowebu. Také letecký nadšenec, který před vypuknutím pandemie Covid-19 chvíli pracoval i na Letišti Václava Havla. Absolvent mediálních studií na Metropolitní univerzitě Praha a celoživotní skaut.



Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Proč tak negativně?

24.10.2024 v 13:03 Petr

Já bych rozhodování s dovolením nechal na zákaznících. Jak znám lidi od SW, tak dobře vědí co dělají. Uvedenou konfiguraci společnost používala i na cesty kolem světa a měla plno. A ta dle vás zastaralá křesla jsou velmi pohodlná, Dokonce i v Y třídě, jak jsem se minulý týden přesvědčil cestou na FUE z PRG. Staré sedačky v B737-800 podobné těm z C jsou totiž daleko pohodlnější než moderní sedačky v nových B737 Max 8. 

Odpovědět

RE: Proč tak negativně?

25.10.2024 v 19:20 Pepa

Dobře, tak tedy dovolte abych jako zákazník zhodnotil: mě titulek dává docela smysl, po slově Smartwings nemůže následovat slovo luxus, to jsou opačné póly magnetu. Ty zastaralé sedačky vysezelé z cest kolem světa, jak zmiňujete, budou možná pohodlnější, než běžná konfigurace u které se asi počítá s tím, že průměrný cestující buď nemá nohy, nebo měří 150 cm (na těch delších letech opravdu lahůdka), ale ostatní aspekty této firmy sedačky nevyřeší. Špinavá letadla, často starší a otlučená roky charterového provozu a neprofesionální posádka. Výsledek bude ušmudlaný produkt za vysokou cenu. Já už před Smartwings preferuji Ryanair, komfort je srovnatelný nebo lepší a cena třetinová. Ale bohužel všude nelítá.

Odpovědět

RE: Proč tak negativně?

29.10.2024 v 17:52 Mirek

Sry ale tohle není business, ale obyčejný economy plus... 

Odpovědět

RE: RE: Proč tak negativně?tak to bude.

12.12.2024 v 19:36

Odpovědět

Kolik si řeknou

12.12.2024 v 19:41 Thomas

Nic překvapivého.

Odpovědět

Přidat komentář