„Bahrajn je pro nás další exotickou destinací v Perském zálivu, kam už naši klienti létají do Spojených arabských emirátů a do Ománu,“ zahájil představení linky tiskový mluvčí skupiny DER Touristik Jan Bezděk. „Bahrajn si okamžitě našel svou klientelu, protože je kombinací bohaté současnosti i minulosti. Je to ideální místo jak pro klienty, kteří chtějí jen relaxovat na pláži, tak pro lidi, kteří chtějí tu destinaci poznat.“
Byť business class u nízkonákladové společnosti zní jako paradox, Smartwings skutečně minimálně jedno takové letadlo má. Sedm let starý Boeing 737 MAX 8 (reg. OK-SWA) má prvních několik řad osazených pouze dvěma sedačkami na každé straně. Sedadla jsou širší, prostornější, mají zabudované stolečky a opěradlo jde stisknutím tlačítka sklopit až o 40°. Nechybí ani polštář a deka a rozšířený catering, zahrnující tříchodové menu, welcome drink a neomezenou konzumaci nápojů.
Všechno má ale své ale. Sedačky rozhodně nepůsobí nijak luxusně. I silnější postavy se do nich pohodlně vejdou, design je nicméně už poměrně zastaralý a spíše připomíná lepší sedačky ve vlaku. Povrchy jsou buď z plastu, umělé kůže nebo látky. Polštář a deka jsou převážně na menší škále spektra a určitě by neuškodilo někam dát aspoň jeden USB port, už proto, že pro přístup k infotainmentu musíte mít vlastní zařízení. K tomu si přidejte fakt, že hranici mezi business a economy částí letounu dělá obyčejný látkový závěs, jaký se používal k oddělení tříd v minulosti, a máte pocit, že sedíte spíše v lepším Economy, než v Business class.
Bude rozhodně zajímavé sledovat, kolik lidí nabídku Business class využije. Ačkoliv se DER Turistik dušuje, že se lety daří plnit, s přihlédnutím k tomu, že většina zájezdů do Bahrajnu začíná vysoko nad 20 tisíci za osobu, bude příplatek za lepší sezení většina cestujících hodně dlouho zvažovat. Krom Bahrajnu se můžou lidé v Business class proletět i na kanárské ostrovy Las Palmas a Tenerife.