Na kladenském letišti je nový simulátor A320

15.02.2024

Kladenské letiště má od tohoto týdne velmi zajímavý přírůstek do sekce letecké výuky. Společnost Blue Sky Aviation zde spustila nový simulátor Airbusu A320, který je plně certifikován na výcvik pro zájemce o komerční létání. Redakci Aerowebu bylo umožněno do simulátoru nahlédnout už před jeho slavnostním odhalením a vyzkoušela si i krátký okruh nad ruzyňským letištěm.

Simulátor je velmi věrnou kopíí skutečné pilotní kabiny Airbusu. Díky tomu tak splňuje certifikaci EASA a může být využíván pro výuky MCC, MCC + JOC, APS MCC a dokonce i Initial Type Rating. Na piloty i letecké nadšence čeká plně funkční ovládácí prvky jako duální MFD a PFD, displeje , zdvojené aktivní ruční a nožní řízení, ovládání APU, motorů, elektrických systémů, hydrauliky, palivového systému, brzd i autopilota s funkčním autoland systémem. Nechybí ani ECAM systém, interkom a systém FMS/MCDU má celosvětovou databázi. Piloti tak mohou vytvářet letové plány zahrnující DP, STARS, IAP jetové aerolinky, následně s nimi i manipulovat, vytvářet a mazat trasové body a vyplňovat všechny klíčová data tak, jako by seděli ve skutečné kabině.

Jádrem všeho je pak 270° tříkanálová laserová projekce s topografickým a fotorealistickým prostředím a 3D vizualizací. Projekce nabízí velmi slušnou kvalitu s dobrou ostrostí a hloubkou barev. Instalace simulátoru trvala přibližně týden a letecká škola Blue Sky Aviation se stala první soukromou školou ve střední Evropě, která takový simulátor vlastní.

Z pilotní sedačky je vidět stejně jako ve skutečném letadle (Foto: Aeroweb | Marek Baloun)  

 

Redakce Aerowebu si na simulátoru vyzkoušela i krátký okruh nad letištěm Praha - Ruzyně. Po chvilce seznamování se s klíčovými prvky kokpitu (nutno uznat, že jsme se kvůli nedostatku času nezabývali procesem startování motorů nebo nastavováním horního panelu) přišlo i úplnému laikovi ovládání velmi přesné, rychlé a rychle dostal pocit, že ovládá skutečné letadlo. Přepínání mezi režimy navigačního displeje fungovalo stejně jako ve skutečnosti, stejně tak varovná hlášení nebo proces CAT III přiblížení a následného autoland přistání. 

Timelapse ze stavění simulátoru (Zdroj: YouTube | Blue Sky Aviation)

Že si simulátor může vyzkoušet každý, o tom svědčí i cena od 2 500,- bez DPH za jednu hodinu letu. Výcvik MCC pak stojí 59 900,- s daní a všemi poplatky, což je nejnižší cena JET simulátoru v ČR. Termíny si může každý zarezerovat na webových stránkách Blue Sky Aviation. 

Úvodní foto: Aeroweb | Marek Baloun
Fotografie v galerii: Blue Sky Aviation

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář