Oznámení FAA všem provozovatelům motoru PW1100G vydala 11. prosince. Vychází ze dvou servisních bulletinů, které Pratt & Whitney vypracovala v posledních týdnech a publikovala 3. listopadu. Jeden z nich označuje typ motorů, u kterých provozovatelé budou muset provést mimokřídlové kontroly disků turbín. Ten druhý potom poukazuje na vysokotlaké kompresory.
Intervaly servisních prohlídek úřad nedoporučil nijak konkrétně. V aktualizovaném servisním manuálu je také zmíněna potřeba vyměnit těsnění HPT stupně 1 a 2 a zadní vzduchové těsnění. Podle odhadů společnosti Pratt se další kolo kontrol a pokynů pro demontáž jednotlivých dílů týká až 430 motorů v letadlech registrovaných v USA.
Vedení mateřské společnosti Pratt RTX pak uvedlo, že plány počítají s co nejrychlejší výměnou konkrétních dílů, ale také nastínilo, že aktuálně nebude mít dostatek nových dílů, aby pokrylo poptávku všech, kteří v následujících měsících budou výměnu potřebovat. Dostatek klíčových komponentů by podle odhadů měla být kolem druhého čtvrtletí v příštím roce.
Aktuální plán společnosti Pratt předpokládá, že až 700 strojů PW1100G bude potřebovat dřívější kontroly, a to kvůli možnosti prasklin při kontaminaci s kovovým práškem. Problémy se mohou týkat pouze motorů vyrobených od konce roku 2015 do začátku roku 2021.
První kolo kontrol nařízené FAA a dalšími regulačními orgány v srpnu se celosvětově týkalo přibližně 140 motorů - 20 z nich bylo v letadlech registrovaných v USA.
Společnost Pratt už nyní eviduje více požadavků na inspekci a servis motorů, než je schopna odbavit. Provozovatelé jsou tak nuceni letadla odstavovat. Databáze Avitation Week Network Fleet Discovery ukazuje, že 406 letadel z řady A320neo poháněných motory Pratt a Whitney je aktuálně mimo provoz. Společnost předpokládá, že kolem poloviny roku 2024 to bude 600 až 650 letounů z téže řady.