Tři konkrétní požadavky a vypracovaný plán společností Beoing zveřejnila FAA 11. prosince. Úřad pro civilní letectví Spojených států poskytl 45 dní na veřejné připomínky k navrhovaným změnám. V případě, že nařízení projde beze změn, provozovatelé budou mít čas na modernizaci a úpravu letadel do 31. července 2028. Beoing pak musí do 31. prosince 2029 vypracovat a vydat manuál pokynů pro údržbu a provoz.
Boeing potřebné změny popsal poprvé v roce 2022. Uvedl, co bude potřeba změnit, a požádal o jednotlivé výjimky, které ale podle představitelů společnosti celkový proces urychlí.
Změny mají vyřešit konkstrukční problémy, které byly zjištěny hned ve dvou případech, které se týkaly Southwest Airlines. Rozsáhlé škody, ale především lidský život, si vyžádalo selhání lopatek ventilátorů a části motorových gondol. Trosky po výbuchu tehdy narazily do jednoho z okének a poškodily i trup letounu. Závěry šetření v obou případech přesvědčily NTSB, že úprava konstrukce gondol bude u 737NG nezbytná.
Změny se budou týkat především upevňovacích prvků, nosníku ventilátoru nebo užší výfukové trysky. Kryty ventilátorů budou mít mohutnější upevnění a přidané odvětrávání, které pomůže zajistit, že zůstanou zavřené, neporušené a připevněné k letadlu během možných incidentů při uvolnění lopatky.
Boeing se zavázal, že všechny požadované servisní informace poskytne provozovatelům do konce roku 2024 a na potřebné změny je připraví. Také bude muset přesvědčit FAA o tom, že změny budou dostatečné k splnění požadavků a nebudou představovat v případě nehody jednoho z prvků příliš velké nebezpečí.
Ve Spojených státech se úpravy dotknou zhruba 1 900 letadel. Očekává se ale, že požadavky na modernizaci budou zavedeny celosvětově. Databáze serveru Aviation Week Network Fleet v provozu uvádí kolem 6 500 letadel postiženého typu 737NG po celém světě. Některé z nich budou do předpokládáného finálního termínu v roce 2028 ovšem vyřazeny a změny na nich pravděpodobně neproběhnou.