Boeing podle webu aviationweek.com používá několik vrstev ochrany, aby zajistil, že se přívodní trubky vedoucí do palivových nádrží nestanou zdrojem vznícení při úderu blesku do motorových částí. Mezi tyto vrstvy patří propojovací můstek nebo kabel uvnitř palivové nádrže, nechybí ani těsnící hmota na vnitřní straně nádrží.
Boeing nedávno zjistil, že propojovací můstky u 747 jsou opotřebovávány v nadměrné míře. To uvedla FAA v nařízení pro zachování letové způsobilosti (AD). Další skrytou závadou pak byla trhlina po obvodu zapouzdření přívodu paliva u jedné z nádrží, kterou objevil americký výrobce letounů.
Tato ochrana je navržena tak, aby izolovala případné jiskry a výboje vnizklé při úderu blesku. "Jedná se o naléhavý bezpečnostní problém, protože kvůli tomuto zjištění jsou všechny ochranné vrstvy nyní prokazatelně ohroženy," uvedla FAA.
Nařízení FAA, která vzhledem k závažnosti nepodléhalo veřejnému připomínkování, nařizuje provozovatelům letadel 747 provést inspekci do 90 dnů od data jeho účinnosti, tedy s nějvětší pravděpodobností 15. prosince, na konkrétní datum se prozatím čeká. Opakované kontroly pak budou muset být prováděny každých 12 měsíců.
Ve Spojených státech se nařízení vztahuje k 211 letadlům, kterou jsou aktuálně v zemi registrovány. Databáze Avitation Week Network Fleet Discovery uvádí 402 letadel 747 v provozu po celém světě. Dalších 56 kusů má být momentálně uzemněno. Pro komerční účely a standardní přepravu cestujících pak aktuálně slouží méně než 100 těchto letounů.