Nizozemská vláda čelila kritice za plánované omezení letů z mnoha stran. Již dříve jsme psali o americkém dopravci JetBlue, který bojoval proti zrušení svého slotu kvůli zmíněnému omezení. K JetBlue se přidaly Delta, Air France a KLM. Proti návrhu se postavily i Evropská unie a Spojené státy.
Rozhodnutí odvolat omezení letů je vítězstvím pro letecký průmysl. Naopak pro nizozemskou vládu to je hořká pilulka. V Nizozemsku se 22. listopadu konají volby, s tím přichází otázka, jak se k tomuto tématu postaví nově zvolená vláda. Pokud nynější vláda zopakuje své vítězství, tak se v budoucnu znovu pokusí zavést omezení počtu pohybů, jak již nynější ministr dopravy Mark Harbers avizoval ve svém dopisu parlamentu.
Původní plán bylo zavést omezení na počet letů na zhruba 450 000, nebo 90 % letů ze sezóny 2019. Primárním cílem vlády bylo omezení hlukového znečištění. Omezení také uvítaly ekologické organizace podporující snahy o snížení skleníkových plynů v atmosféře.
Vláda Sopejných států naznačila, že v případě zavedení omezení přijde odveta pro nizozemské společnosti. Dále podotkla, že omezení narušuje dohodu o letecké přepravě mezi Spojenými státy a Evropou. K Spojeným státům se přidala i Evropská unie, kdy komisařka pro dopravu Adina Valean poslala dopis zpochybňující zavedení omezení.
Herber uvedl, že nakonec nizozemská vláda v podpoře omezení zůstala sama.