Folketing, dánský zákonodárný sbor, navrhl od roku 2025 postupně zavádět novou enviromentální daň pro cestující odlétající z území Dánského království jak na vnitrostátních, tak mezinárodních letech. Lety se budou danit ve třech sazbách, kdy rozhodující bude délka letu. Zpočátku bude pruměrný zisk z daně na jednoho cestujícího 70 dánských korun (cca. 230 českých korun), v roce 2028 by stoupl na 85 DKK (cca. 280 Kč) a od roku 2030 na rovných 100 DKK (330 Kč. Na dálkových letech pak bude daň dosahovat částky až 390 DKK (cca. 1 290 Kč).
V praxi by tak třeba letenka z Kodaně do New Yorku stoupla až o 780 Kč, v případě cesty do Bangkoku by pak palubní lístek vyšel o víc než tisícovku dráž. Výjimku z placení daně by měli pouze tranzitní cestující, tedy ti, kteří by v Dánsku pouze přestupovali. Země tak naváže na Německo a Švédsko, které už obdobné poplatky zavedly v dřívější době.
Tamní vláda si slibuje, že na dani vybere ročně v průměru 3,93 miliardy Kč. Část vybraných peněz se dánskému letectví vrátí v podobě investic na přechod k ekologičtějšímu letectví. Zbylé peníze poputují na sociální podporu pro seniory. Opozice s hlavní myšlenkou souhlasí, nicméně trvá na tom, aby se celá část daně použila na investice do letectví.
Kabinet zároveň připustil, že nová daň více postihne menší letiště, těm tak z rozpočtu věnuje více než 1,8 miliardy Kč, aby ochránil regionální letiště před vlivem daně. Z těchto peněz se má financovat především infrastruktura pro udržitelná paliva a také „Route development" program.
Dánsko počítá s tím, že od roku 2030 budou všechny vnitrostátní lety využívat udržitelná paliva (SAF). To mají umožnit právě zavedené daně, od kterých si vláda slibuje rychlejší přechod k ekologičtějšímu letectví.