EASA v nařízení, které se týká konkrétně téměř všech Bristellů B23, které neprošly designovou změnou, reaguje na případ ztráty zátěžové hmoty motoru za letu. Při příslušných šetřeních zjistila, že nedostatečné upevnění šroubů mělo za následek vibrace vedoucí k nadměrnému opotřebení hřídele.
Pokud by u některého z aktivně používaných strojů nedošlo k úpravě, mohlo by dojít právě ke ztrátě zátěžové hmoty a poničení letounu.
Jako řešení přišla společnost ADC se změnou konstrukce a navíc vydala manuál, jenž obsahuje pokyny pro demontáž nebo výměnu dotčených dílů. Náhradní díly již byly společností všem dodány.
EASA tak nyní po všech provozovatelích vyžaduje odstranění závadných dílů nebo jejich výměnu za náhradní, ale k provozu způsobilé a certifikované díly. Zároveň také zakázala opětovnou instalaci již demontovaných součástek.
Nařízení evropské agentury je právně vymahatelné a provozovatelé Bristell B23 mají k dispozici dvě varianty, kdy provést potřebnou výměnu. Buď před překročením pěti letových hodin nebo před dokončením pěti letových cyklů, podle toho, co nastane dříve.