Poslední let MD-82 s registrací LZ-LDP (zbývající aktivně používané letadlo aerolinky) 21. října vzlétlo z Varny do Hurghady, jako poslední let pak absolvovalo cestu zpátky. V bulharském městě na letoun čekala slavobrána, která ho symbolicky poslala do důchodu. Jelikož na evropské půdě aktuálně žádný dopravce tento letoun nepoužívá, šlo tak zřejmě o jednu z posledních pravidelných cest MD-82 na starém kontinentu.
Legendární stroj v uplynulých letech byl vyřazen z flotil napříč velkými aerolinkami. V roce 2019 se tak stalo u American Airlines, o rok později potom u Delty. Z evropských aerolinek řadu MD-80 uzemnila například dánská DAT. Bulharská charterová společnost European Air Charter používala celkem osm strojů řady MD-80 či vyšší. Náhradou má být A320, kterých má dopravce prozatím sedm.
Ve světě je tato řada letounů nejčastěji využívána v Iránu, kde ji provozuje celkem šest aerolinek. Další stroje je možné spatřit také v Africe nebo Jižní Americe.
V závislosti na konfiguraci se na palubu vejde až 172 cestujících. V roce 1995 navázala na výrobu řady MD-80 verze MD-90 a Boeing 717. Na trhu šlo o spolehlivé letadlo, které udělalo velkou stopu. Ani tento letoun se ale nevyhnul leteckým nehodám. V roce 1987 se McDonell zřítil po vzletu v Detroitu, v roce 2008 pak došlo k nevydařenému vzletu na madridském letišti Bajaras.