Iniciativa bude k testování používat letoun Boeing ecoDemonstrator Explorer, konkrétně jde o 737 MAX. Ten bude používán na komerčních linkách a zapojí se do flotily zmíněných United Airlines. Podle dostupných informací bude letadlo při letu používat oddělené nádrže se 100% SAF a tradičním leteckým palivem, což je umožní používat střídavě a výzkum nabídne tak nabídne lepší porovnání.
Mezitím se laboratoř NASA DC-8 bude specializovat na produkované emise jednotlivými typy paliva a kondenzační stopy. Družice NASA budou také pořizovat detailní snímky těchto stop a následně je analyzovat
„Je nám ctí, že můžeme spolupracovat s NASA a United Airlines na tomto výzkumu, který nám přiblíží přínos SAF v letectví v co největší míře," uvedl Chris Raymond, ředitel pro udržitelný rozvoj společnosti Boeing.
Projekt získal podporu od více subjektů, a to včetně financování od FAA nebo GE Aerospace. Odborné znalosti a potřebné vybavení pak nabízí Německé centrum pro letectví a kosmonautiku.
Společnost Boeing zahájila program ecoDemonstrator v roce 2012 s cílem testovat různé technologie v reálném prostředí. Do konce roku 2023 plánuje výrobce otestovat přibližně 250 inovací, které mají dekarbonizovat letectví a zlepšit provozní efektivitu, bezpečnost a komfort cestujících. V roce 2020 se titulu ecoDemonstrator dostalo Boeingu 787-10 společnosti Etihad Airways, zatímco v roce 2021 to byl letoun 737 MAX-9 Alaska Airlines.