COMAC C919 je na komerčním trhu poměrnou novinkou, byť o jeho vývoji se mluví již od začátku 21. století. Právě tehdy čínští vládní představitelé rozhodli, že šanghajská firma COMAC musí do deseti let vyvinout dopravní letoun obdobných parametrů jako Airbus A320 nebo Boeing 737. Primárním úkolem C919 je omezit závislost Číny na dodávkách letadel ze západu.
C919 se poprvé v komerčním využití představil teprve v tomto roce, kdy ho na trasu mezi Šanghají a Pekingem (MU9191) nasadila právě China Eastern Airlines, čímž se stala prvním dopravcem používající toto letadla k přepravě pasažérů.
Vývoj letounu mohl mít i evropskou stopu, v roce 2011 se totiž se zájmem o spolupráci přihlásil irský Ryanair, ke spolupráci ale nakonec nikdy nedošlo. Vůbec první C919 se do vzduchu vznesl v roce 2017, tedy o tři roky později, než bylo původně naplánováno. Do vzduchu se pak podíval znovu až o pět měsíců později, což je poměrně neobvyklé, čínský výrobce ale pauzu nijak nekomentoval.
Očekávané zavedení letadla do běžného provozu se pak odložilo ještě několikrát a COMAC téměř ztratil ambici uvádět letadla na zahraniční trh. V roce 2020 pak výrobce zveřejnil zprávu, kde uváděl, že eviduje celkem 1 000 objednávek pro nový letoun.
Po několika letech testování tak v roce 2023 letoun C919 poprvé mohl svézt cestující a v COMACu již vyvíjí letoun také na dálkové trasy, který by měl konkurovat Airbusu A350 a Boeingu 787. Zde se očekává první prototypový let v roce 2025. Má jít o nástupce C919, podle dosud zveřejněných informací by měl nést název C929.