Rozsáhlé šetření společnosti CFM International v září odhalilo 96 problematických motorů, na začátku října se jejich počet zvýšil na 126. Všechny obsahovaly špatně zdokumentované součástky od dodavatele AOG Technics, který pochází z Velké Británie.
Jedná se o méně než jedno procento z 22 600 motorů CFM56 letadel v provozu po celém světě. Konkrétně jde hlavně o nesériové položky, jakými jsou šrouby, matice, tlumiče či těsnění.
Společnost po vyšetřování zpravila všechny dotčené a začala bezplatně upravovat problematické části. Mezi těmi jsou například Delta Air Lines, WestJet, American Airlines nebo United Airlines.
„Okamžitě jsme informovali dotčené operátory a spolupracujeme s nimi, aby mohli rychle odstranit neautorizované díly v souladu s doporučeními vydanými regulačními agenturami. Zůstáváme sjednoceni s leteckou komunitou v úsilí udržet neschválené díly mimo globální dodavatelský řetězec,“ uvedli zástupci CFM.
Neověřené součástky se dostaly do letadel různými způsoby – především prostřednictvím CFM Materials nebo přes dodavatele, kteří odebírali díly s padělanými formuláři a nevědomky je prodávali firmě CFM.