Podle FAA společnost GE sama oznámila regulačnímu orgánu zjištění příměs železa. Ta může být například v těsnění předního rotoru, v cívce rotoru kompresoru a samotném disku turbíny. Po dalším šetření výrobce zjistil, že příměs železa je důsledkem nedostatků při celém výrobním procesu, což může výrazně snížit životnost materiálu a kvalitu jeho vlastnosti. To může vést například k předčasným prasklinám.
FAA v příkazu píše, že vyzval zúčastněné strany (tedy i provozovatele letadel s tímto motorem) k vyřešení a nápravě. GE také sama kontaktovala své odběratele a na možnou příměs je upozornila. Problém se má týkat jen malého počtu vyrobených motorů a podle dostupných zdrojů všichni oslovení majitelé „triplů“ provedli potřebné kroky. Tato úprava je nicméně prozatimní, nyní se bude čekat na detailní analýzu a vyjádření GEI přesto Federální úřad pro letectví varoval, že by mohlo dojít k nekontrolovatelnému uvolnění úlomků, poškození motoru a samotného letounu. Výměna jednoho takového motoru bude stát kolem 2 milionů dolarů.
Motory GE90 jsou jednou ze tří možností pohonu pro letadla Boeing 777. Další jsou Pratt & Whittney PW4000 a Rolls-Royce Trent 800. Podle ch-avitation.com je ze všech 1 270 v současnosti aktivních triple seven rovnou 1 084 z nich poháněno právě motory GE.