Problém se jen v pondělí dotkl přibližně 1 500 letů, konkrétně bylo zrušeno 799 odletů a 786 příletů. Jednalo se p 27 % všech pondělních letů z ostrovního státu. Narušení letového provozu se ale projevilo i další dny. V úterý bylo zrušeno 182 odletů a 163 příletů, ve středu ráno pak analytici zaznamenali 30 zrušených odletů a 34 příletů. Jednalo se ale o čísla z brzkého rána, očekávalo se, že hodnoty ještě porostou.
Situace byla o to horší, jelikož v pondělí byl v částech země státní svátek. Zvýšený provoz byl také kvůli blížícímu se začátku školního roku. I proto se do řešení krize kromě NATS zapojila celá vláda. „Ministr dopravy (Mark Harper - pozn. red.) je v neustálém kontaktu se všemi složkami leteckého průmyslu,“ uvedl ministerský předseda Rishi Sunak.
Harper v úterý svolal schůzi ze zástupci NATS, Úřadu pro civilní letectví, aerolinek, letišť a dalších, aby zhodnotil situaci a ujistil, že bude celý incident řádně prošetřen. Prvotní zprávy prý vyloučily kyberútok. Šéf NATS Martin Rolfe v prohlášení uvedl, že se vypnuly jak primární, tak záložní systémy tak, aby se k řídícím nedostala nepřesná či potenciálně nebezpečná data. Právě vypnutí záložních systémů kritizoval například šéf Ryanairu Michael O'Leary. „Stále jsme nedostali vysvětlení, co byla příčina včerejšího (pondělního) selhání, ani kde byly jejich záložní systémy,“ prohlásil O'Leary ve videu na sociální síti X (dříve Twitter).
Aerolinky se tak dostaly pod tlak cestujících, kteří údajně nedostali dostatečnou omluvu a náhradu škod. Dopravci se sice brání, že nešlo o jejich pochybení, i přesto ale musejí podle zákonů nabídnout jiný let a případně zajistit ubytování a stravu, pokud jde o velké zpoždění. Problémy se dotkly také posádek, které zůstaly uvězněné na svých místech