Ředitelem soutěže je bývalý vojenský stíhací a dnes dopravní pilot, Dipl.Ing. Jan Hynčica. Ten připravuje i soutěžní úlohy. Na organizaci se bude podílet cca 60 až 70 lidí z toho cca 30 rozhodčích, kteří budou dohlížet na jednotlivé kategorie. Hlavním rozhodčím je Vladimír Šilhan, který pořádal mnoho soutěží, včetně národního mistrovství. Slavnostní zahájení v sobotu 18.8.2007 odstartuje krátký letecký den a poté bude následovat první disciplína – přistání do decku s vypnutým motorem. Jde o přistání do vytyčené plochy o rozměrech 25x100m. Jistě to bude divácky zajímavá disciplína. Večer bude uspořádána společenská hangár párty.
Česká republika získala v loňském roce v německém Nordlingenu titul mistrů Evropy a na domácí půdě bude favoritem. „Znalost domácího terénu je bezpochyby výhodou. Navíc jsme naše loňské i letošní národní mistrovství létali na těchto terénech, takže bychom měli být dobře připraveni,“ řekl k přípravám reprezentace České republiky její člen Lukáš Hynek. Soutěžní lety spočívají v kombinaci přesného navigačního létání, létání s omezeným množstvím paliva a přesnosti přistání. Zejména posledně jmenovaná disciplína simulující přistání na palubu - deck letadlové lodi jedivácky velice atraktivní.
V dalších dnech budou probíhat ostatní disciplíny: navigace, ekonomická disciplína, rychlostní disciplína.
Hlavní cíl pořadatelů je uspořádat co nejkvalitnější soutěž po sportovní stránce. „Tratě a disciplíny máme velice dobře připraveny již nyní. Abychom předcházeli případným protestům proti výsledkům, které bývají v tomto sportu velice časté, vymysleli jsme a odzkoušeli systém, který umožní vyhodnotit výsledek letu za účasti soutěžícího bezprostředně po přistání,“ komentoval jednu ze zásadních novinek Vladimír Šilhan.
Předpokládaná účast je cca 60 mezinárodních posádek, které budou soutěžit v kategoriích aerodynamicky řízených ultralehkých letadel a v kategorii ul letadel řízených změnou polohy těžiště - motorových rogal. Ty se dále dělí na jednomístná a dvojmístná. Tedy 4 kategorie. Každý z účastníků musí být na MS nominován národním aeroklubem.
Na bezpečnost MS bude samozřejmě dohlížet lékař po celou dobu konání. Pro soutěžící je připraven kemp v místě letiště, a samozřejmě také restaurace v prostorách hangáru.
Zdá se tedy, že je vše připraveno a není nic ponecháno náhodě. Přejme tedy pořadateli LAA ČR, ať jim WMC 2007 vyjde na jedničku, českým týmům medailové pozice a jinak všem soutěžícím co nejlepší výkony a příjemné zážitky!