Piloti by se podle ruského náměstka ministerstva průmyslu a obchodu měli stát i mechaniky

04.10.2022

Piloti by se podle ruského náměstka ministerstva průmyslu a obchodu měli stát i mechaniky
Piloti by se podle ruského náměstka ministerstva průmyslu a obchodu měli stát i mechaniky (Zdroj: Aeroweb.cz)

Ruští piloti by se podle náměstka ministerstva průmyslu a obchodu Olega Bocharova měli stát mechaniky a naučit se udržovat svá letadla. Informuje o tom server Aerotime Hub.

„Společně s ministerstvem dopravy bychom chtěli vytvořit plán přípravy a certifikace pilotů jako univerzálních vojáků: měli by to být piloti i mechanici zároveň,“ oznámil Bocharov během zasedání na Východním ekonomickém fóru. Bocharov je názoru, že by i vybavení pilotů mělo zahrnovat vše potřebné k provedení tzv. polních oprav – což můžeme pravděpodobně chápat jako traťovou údržbu a drobné opravy.

Nutno podotknout, že zatímco Bocharov hovořil především o regionální obchodní letecké dopravě, jeho poznámka byla interpretována jako vztahující se k ruskému letectví jako celku, což vyvolalo silnou kritiku z nejrůznějších zpravodajských kanálů.

Iljušin Il-114

Iljušin Il-114

Bocharov také prozradil, že ruské letecké autority pracují na zcela novém systému zachování letové způsobilosti na úrovni regionálního letectví. Nový modulární koncept údržby a zachování letové způsobilosti by měl pilotům umožňovat výměnu některých dílů nebo změnu konfigurace svépomocí. Opět nutno podtrhnout, že by se pravděpodobně jednalo o menší stroje létající na regionálních linkách.

Patrně není náhodou, že se podobné myšlenky objevily v době, kdy se ruské letectví potýká s finančními problémy vlivem sankcí uvalených po invazi na Ukrajinu v únoru 2022. V té souvislosti bylo propuštěno mnoho zaměstnanců z leteckého odvětví. Ruské letectví by přitom mohlo výhledově čelit ještě větší personální krizi v důsledku mobilizace vyhlášené 21. září 2022 prezidentem Vladimirem Putinem.

Aerotime Hub také uvádí, že ruským pilotům bylo údajně doporučeno, aby méně používali brzdy a snažili se o co možná nejmenší opotřebení částí letadla, které je obtížné vyměnit. „Kromě toho byly v květnu 2022 provedeny změny v ruském zákoně o letectví, aby společnosti mohly používat necertifikované díly,“ píše web Aerotime Hub.

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář