Nově zrekonstruovaný letoun FM-2 Wildcat se měl 18. června objevit na 13. Historical Airshow v Mladé Boleslavi. Prvního června však došlo k jeho nehodě v blízkosti domácího letiště Bremgarten na jihozápadě Německa.
Pilot warbirdu FM-2 Wildcat, vyrobeného v roce 1944, se pravděpodobně pokusil nouzově přistát do volného terénu, což se však nezdařilo. Pilota, který po nehodě uvízl v kokpitu hlavou dolů, vyprostili až hasiči a následně byl transportován vrtulníkem do nemocnice. Měl by být ve vážném, ale údajně stabilizovaném stavu. „Příčiny nehody jsou zatím nejasné a jsou stále součástí vyšetřování,“ uvedli příslušní úředníci.
Havarovaný Wildcat je verzí FM-2 (c/n 2020) vyráběnou společností General Motors Eastern, která má drobné odlišnosti od původního F-4F vyráběného firmou Grumman. FM-2 měl dělené klapky, vyšší svislou ocasní plochu a byl vyzbrojen čtyřmi kulomety ráže 12,7 mm namísto šesti, avšak nesl o 10 % více munice. Celkem bylo postaveno 7 825 kusů, z toho 5 837 verzí FM, které GME vyráběla ve své továrně v Lindenu ve státě New Jersey. Havarovaný letoun byl teprve loni převezen z letiště Aurora v USA na letiště Bremgarten v Německu.
Do příchodu svých nástupců F6F Hellcat a F4U Corsair byl Wildcat jediným letounem amerického námořnictva, který se vyrovnal japonským Zerům. Letoun pohání vzduchem chlazený, přeplňovaný, hvězdicový motor Wright R-1820-56W s výkonem přes tisíc koní, který našel uplatnění například i v legendárním bombardéru Boeing B-17 Flying Fortress.