Během veletrhu AERO Friedrichshafen 2022 představil kunovický výrobce Evektor facelift ultralehkého letadla SportStar RTC. Letoun s certifikací EASA dostal úsporný motor Rotax 912iSc, vrtuli konstantních otáček DUC Swirl 3L a nový high-tech design kokpitu.
Pod novým stylovým krytem se ukrývá 64 kg lehký motor Rotax 912iSc s přímým vstřikováním, který zajišťuje výraznou úsporu spotřeby paliva a v neposlední řadě i snížení emisí CO2. Jedná se o stokoňovou certifikovanou verzi rakouského výrobce motorů. Spolu se snadnou údržbou je tak SportStar RTC výcvikovým letadlem s nejlepší ekonomikou provozu ve své třídě. Rotax 912iSc totiž prodlužuje dolet až na 1 550 km a oplývá vytrvalostí přes 9 hodin.
Nová třílistá vrtule francouzského výrobce je vyrobená na míru výše uvedenému motoru Rotax. Vyznačuje se lehkostí, nízkou spotřebou paliva, nízkým hlukem či inconelovými hranami (slitina na bázi niklu a chrómu) pro vysokou odolnost.
High-tech kokpit zaujme přepracovanou přístrojovou deskou, novými luxusními sedadly s integrovanými opěrkami hlavy a čalouněním z Alcantary. Došlo také k přemístění ovládání výkonu motoru na středovou konzolu. Pocit z moderního designu kokpitu podtrhuje nejnovější systém Garmin G3X Touch.
„Letadla Evektor jsou oblíbená pro výcvik v leteckých školách a rekreační létání v 50 zemích světa. Kromě nejlepší kvality, osvědčené spolehlivosti a nejnovějších řešení glass cockpitů nyní přinášíme našim zákazníkům také nejmodernější prostředí kokpitu. Pro nový high-tech design kokpitu si Evektor přizval světoznámého designéra pana Petra Novague z Novague Design,“ uvedl generální ředitel společnosti Martin Kárník.
Nutno dodat, že představené inovace jsou k dispozici také pro ostatní modely lehkých sportovních letadel Evektor.