Agentura Evropské unie pro bezpečnost letectví (EASA) nedávno vydala bezpečnostní informační bulletin SIB 2020-14, který nabádá především organizace pro správu a zachování letové způsobilosti (CAMO) a organizace pro údržbu (MO), aby po dlouhodobé odstávce letounů pro obchodní dopravu, například v důsledku epidemie koronaviru, věnovali zvýšenou pozornost při kontrole pitot-statického systému.
EASA uvádí, že v poslední době zaznamenala „alarmující počet případů“, kdy se posádce zobrazovaly nedůvěrhodné informace o nadmořské výšce či indikované rychlosti letu. Většina těchto případů byla způsobena kontaminací pitot-statického systému - ucpáním Pitotovy sondy a otvoru statického portu cizími objekty, především hmyzími hnízdy, i to přesto, že sondy byly zakryty ochrannými obaly.
Bulletin Agentury lze uplatnit také ve všeobecném letectví. Nejen obchodní letouny mohly být delší dobu odstaveny, proto by i provozovatelé malých letounů měli po dlouhodobé nečinnosti dbát zvýšené pozornosti při kontrole pitot-statického systému a při prvním letu počítat s možným chybným zobrazením výškových či rychlostních údajů.