Nebylo to nic příjemného. Byly na mě dvě. Moje správkyně daní a vedoucí kontrolního oddělení. Nejdřív chtěly vidět všechny účetní doklady související s koupí letadla. Smlouvu, faktury, příjmové doklady a podobně, no a bohužel se při té příležitosti podívaly i na jiné položky v účetnictví.
Všechno bylo ale celkem v pořádku, takže přistoupily k tomu hlavnímu.
Připadal jsem si jak na křížovém výslechu. Jedna se ptala, proč že jsem si to letadlo koupil, já skoro nestihnul ani vychrlit jak je to na našich silnicích špatné a ve vzduchu zácpy nejsou a už se mě druhá ptala, jestli to není příliš drahé, že přeci můžu tím autem jezdit levněji a podle zákona se mám chovat ekonomicky. Když sem jí vysvětlil, že moje nová Faeta žere 8-9 litrů na hodinu a že za hodinu uletím 200km, začaly jim otázky docházet.
Všechny dokumenty si tedy ofotily a odešly za ředitelem finančního úřadu (FÚ). Po deseti minutách přišly s tím, že tedy dobrá a DPH z ULL letadla mi vrátí.
Ani nevíte, jak se mi ulevilo. Hned jsem si šel s velkou radostí zalétat a naše vzletová hmotnost byla hned menší o obrovský kámen, který mi spadnul ze srdce! :-)
Tož tak. Slíbil jsem, že napíšu, jak jsem dopadl. Díky za rady a za podporu!
Jakub reagoval na článek "Chcete létat na služební cesty ultralightem? ", který popisuje daňovou problematiku při nákupu letounu.
Také jsme psali: "Sen o vlastním ULL letadle tovární výroby"