Travel Service Junior F/O – tak zní název nového výcvikového programu benešovské letecké školy F AIR připravovaný ve spolupráci s největšími českými aerolinkami. Kurz blízký modulovému výcviku ATPL (v případě studentů ČVUT probíhá kurz v integrované formě) počítá s tím, že se úspěšní studenti školy po dvou letech posadí do kokpitu dopravního letadla jako první důstojníci. Výběrové řízení do prvního ročníku programu proběhne 20. dubna 2017.
Největší výhodou nového výcvikového programu je těsná spolupráce letecké školy a budoucího zaměstnavatele úspěšných pilotních adeptů – studenti jsou od začátku připravováni podle provozních příruček dopravce a budou létat s předem schváleným týmem instruktorů, mezi kterými budou rovněž instruktoři z Travel Service. Kromě standardních modulů kurz zahrnuje výcvik ve vybírání nezvyklých poloh (tzv. upset recovery) a kurz součinnosti letové posádky (MCC) přímo na simulátoru B737NG. V rámci výcviku mohou piloti navíc čerpat četných výhod, jako jsou observer lety v Boeingu 737 či různé exkurze. Cílem programu je integrovat piloty do života letecké společnosti již ve výcviku a vybudovat tak příslušnost k letecké společnosti.
Travel Service Junior F/O program je určený všem zájemcům z Česka, Slovenska a Maďarska. Uchazeči by měli být držiteli zdravotní způsobilosti 1. třídy, musí mít úplné středoškolské vzdělání a alespoň základní znalost angličtiny. Horní věková hranice pro zahájení výcviku je 30 let. Není bez zajímavosti, že se do programu mohou přihlásit jak lidé bez pilotních zkušeností, tak také současní držitelé průkazů soukromého pilota PPL či nižších.
Prvním krokem v cestě do kokpitu dopravního letadla je úspěšné zvládnutí výběrového řízení, které čeká uchazeče 20. dubna v Praze a proběhne formou pohovoru s výběrovou komisí včetně přezkoušení z angličtiny. Cena screeningu je 2 000 Kč včetně DPH. Průběh následného výcviku a úspěšnost studia pravidelně prověří tzv. progress checky, v rámci kterých studenti prověří své nabyté vědomosti a dovednosti. Výhodou je, že moduly absolvované během výcviku se pilotům započítají do konečného hodnocení při výběrovém řízení u společnosti, a to včetně přezkoušení na simulátoru. Uchazeč si tak při výběru v Travel Service doplní pouze psychologický test a pohovor a má tak výrazně větší šanci na přijetí na pozici prvního důstojníka.
Pro registraci na výběrové řízení posílejte své životopisy na training@f.air.cz.
Modulovy vycvik lacnejsie? Mozes mi povedat kde ked PPL ide kazdym rokom cenovo vyssie? Ja som robil PPL za necelych 6000eur. Dnes je bezna prax 7500eur a bude drahsie. Prenajom lietadla stoji taktie stale rovnako ak nie viac. Pride mi to cele ako klise, ze pilotov je nedostatok ale na pohovoroch je ich stale akosi dost vela, ze maju z coho vyberat
6000eur v čr je sakra drahý PPL to jsi to dělal na SR22 ?. Mně zase přijde klišé tahat lidi na pohovory nechat si zaplatit výcvik samozřejmně za přiřážku a pak říct sorry my vám nic negarantovali.
A k tomu PPL dneska se dá sehnat i za 120 000kč
Rozumím tomu že třeba na Slovensku to je dažší,ale to v tomhle případě není můj problem. Já na to koukám jako člověk který si může v ČR půjčit letadlo za normální ceny.
Nicméně tvůj názor na to chápu jestli to je na Slovensku tak drahý.
Srovnávat ceny výcviku je hodně ošemetné. Je to jako s koupí auta, někomu stačí Fabia, někomu Octavia, někdo se spokojí s autem od milionu. Co rozhoduje je kvalita a kvantita instruktorů a kvalita a kvantita letového parku. Jestliže létáte výcvik s instruktorem co bere 200Kč za letovou hodinu a vše odlétáte na C152 z roku 1960 tak se samozřejmě dostanete na nižší částku. Komfort letu však bude určitě nižší než na nové C172 nebo jakémkoliv novějším letadle. Zkušený instruktor s Vámi za 200-300Kč na hodinu létat nebude. Nejspíš se bude jednat o nového instruktora, který má tak akorát minimální nálet po výcviku a zrovna hledá práci. Kvalitní systém údržby a kvalitní vzdělávání instruktorů a zavedení postupů něco stojí. Možná někdo zvládne odlétat vše za 800tisíc a jiný dá 1,2milionu za výcvik. Rozdíl pak bohužel můžete vidět až při výběrovém řízení do airline. (Nemyslím tím TVS, kde je to vcelku jedno a podle toho budete taky zaplacen)
V tom máš sice pravdu. Ja osobne si pujcuji letadlo v letecké škole kde jsem výcivk nedělal a vidím rozdíl mezi piloty kteří tam výcvik dělali a mnou s výcvikem z AK (aspon v návykách), Ale i u F-airu jsou instruktoři kteří toho moc nalétáno nemají.
Ja jsem tím chtěl říct to že abych se dostal k TVS nemusím platit předražený kurz. Jelikož z vlastní zkušenosti vím že vezmou skoro každého.
Na druhou stranu když chci time building tak nebudu létat u drahé letecké školy.