V programu letošní Aviatické pouti, která se na pardubickém letišti uskuteční o víkendu 3. a 4. června 2017, se poprvé v její dosavadní 27leté historii představí světová akrobatická velkoskupina na proudových letadlech – Breitling Jet Team.
„Již nyní můžeme s hrdostí oznámit, že se nám podařilo zkontaktovat a do programu zařadit asi světově nejznámější soukromou akrobatickou skupinu Breitling Jet Team, která létá na československých proudových letounech Aero L-39 Albatros. To, že Francouzi reagovali na naši poptávku, jistě svědčí o alespoň evropském významu Aviatické pouti. Návštěvníci tak letos uvidí velice dynamické skupinové vystoupení šestice proudových letadel. Jedná se o první vystoupení uskutečněné na pardubickém nebi od dob prvního vzletu Ing. Jana Kašpara v roce 1910. Návštěvníci Aviatické pouti tak budou mít jedinečnou příležitost sledovat umění pilotů, jež jsou ozdobou řady předních světových airshow,“ říká k potvrzené účasti skupiny Breitling Jet Team Jan Rudzinskyj z organizačního štábu Aviatické pouti.
Chybět nebude ani tradiční pestrý pozemní program s řadou ukázek a rozmanitých aktivit pro děti. Více informací o aktualitách z připravovaného programu lze již nyní získat na stránkách www.aviatickapout.cz.
Tak letos se letadlem na AP nepodivame :/ asi to nejsou schopny uridit podle vyjadreni. Zrovna letos kdy program je super. Nahazou pilotum klacky pod nohy
Chápu, že je to práce navíc a že člověk z autobusu zaplatí stejnou vstupenku jako pilot.
Ale že by profesionální řídící z LKPD neuřídili 50 VFR příletů během dvou hodin, to ať mi netvrdí.
Škoda, poletíme jinam.
A vy jste si nevšimli, že už dlouho nazpět jsou na konkrétních leteckých akcích letadla GA a UL jejichž piloti přiletí pouze jako diváci brána jako obtížný hmyz ? Letecké dny tohoto typu jsou jen masařina a komerčárna . Pardubky jsem ignoroval vždy a vždy jsem si to po informacích od kolegů pilotů potvrdil jako správné. I minulá Roudnice stála v oblasti přívětivosti k přilétnuvším návštěvníkům za nic. Na DOD jsem byl dvakrát a přístup například v systému odletů nebyl podle logiky ale podle toho kdo je důležitější. Pro příklad - odlet letadla komplet vybaveného pro IFR jednoho z účastníků byl upřednostněn navzdory předepsaných odletových slotů UL, které pak musely startovat těsně před bouřkou jako prase a tak tak ji oblétat. A nic nepomohlo rádiové vysvětlování situace a možných problémů. Ale holt velká mašina byla dražší tak měla přednost. Díky tomuto rozhození slotů nám povolily start o 45 minut později a ty přeháňky, které bychom při startu podle slotu v klidu minuli, stály za to. Za sebe říkám tyto akce bojkotuju. O skutečné letectví na těchto akcích jde podle mmne až na posledním místě. Což je vidět i u diváků, které zajímá více přidružená výstavka třeba motorek a skákací hrad než nějaký letadla. Kdo se byl podívat třeba na leteckou akci u Salise ve Francii, vidí propastný rozdíl mezi akcemi zde a ve světě.