Po nedávném znovuotevření letiště ve Vlašimi se letový provoz v krátkém časovém úseku vrací i na další letiště – Ústí nad Labem (LKUL). NOTAM Y0662/16 ruší platnost přílohy VFR příručky VFR SUP 6/14, která v květnu 2014 ukotvila již tehdy dvouleté uzavření severočeského letiště. Dnes je na něm možné opět přistát.
Před rokem 2012 na letišti probíhaly až dva letecké dny ročně / Foto Ustecky.denik.cz
K uzavření letiště došlo v polovině roku 2012, kdy společnost Ústecká letecká (ÚL) vrátila Úřadu pro civilní letectví (ÚCL) licenci k jeho provozování s tím, že má s pozemky jiné plány. O situaci v roce 2012 informoval Ústecký deník. „Letiště zaniklo," uvedl tehdy Zbyněk Martínek, člen představenstva společnosti Sidia, která byla většinovým vlastníkem ÚL. Ústí nad Labem se tak stalo jediným krajským městem v ČR bez letiště.
Menšinoví vlastníci ÚL ani letištní aeroklub však s tehdejším rozhodnutím nesouhlasili. Z plánů na využití pozemků nakonec sešlo, Sidia prodala svůj podíl v ÚL společnosti Dvorak Capital, která v zájmu obnovení provozu svěřila správu letiště Aeroklubu Ústí nad Labem, rozplétal situaci v Ústí nad Labem tamní podnikatel a dnes i městský zastupitel Martin Hausenblas.
Nynějším provozovatelem letiště je tak zmíněný aeroklub. Povolení k provozování od ÚCL získal již před více než rokem, pro zahájení provozu však musel vypracovat Bezpečnostní program, který následně předložil leteckému úřadu. Ten jej schválil a obnovení provozu na LKUL tak nic nebránilo.
Letiště Ústí nad Labem (LKUL) v severních Čechách
Ačkoliv na aktualizaci informací o letišti ve VFR příručce si počkáme do 23. června, již nyní platí, že při vstupu do ATZ je pro vysílání na frekvenci 123,400 MHz určen volací znak Ústí nad Labem RADIO. Letiště umístěné severozápadně od krajského města se tak vrací na cestu, ze které před čtyřmi lety sešlo.