CATC pořádá v březnu udržovací seminář pro FI(A) a IRI(A)

02.02.2015

CATC pořádá v březnu udržovací seminář pro FI(A) a IRI(A)
CATC pořádá v březnu udržovací seminář pro FI(A) a IRI(A) (Zdroj: Aeroweb.cz)

Výcvikové centrum pilotů Czech Aviation Training Centre (CATC) chystá na březen udržovací seminář pro instruktory FI(A) a IRI(A), jehož absolvování je jednou z povinných možností pro udržení instruktorské kvalifikace.

Seminář je vytvářen s důrazem na to, aby si absolventi odnesli poznatky, které jim pomohou v letecké a školní praxi. Ve dnech 6. a 7. března jej proto na letišti Václava Havla tradičně povedou odborníci na jednotlivá probíraná témata. Řeč přijde například na nové trendy ve výuce či poznatky dalších kolegů instruktorů ze zahraničí.

Všichni účastníci obdrží na závěr osvědčení o absolvování, seminář je tudíž vhodný pro instruktory bez ohledu na organizaci, ve které nové piloty cvičí. Cena semináře je 1 200 Kč vč. DPH

Povinnosti pro udržení kvalifikace v předpisech

FCL.940.FI FI – prodloužení platnosti a obnova osvědčení

Za účelem prodloužení platnosti osvědčení FI musí držitel splnit dva ze tří níže uvedených požadavků:

  1. absolvovat:
    • v případě osvědčení FI(A) a (H) alespoň 50 hodin letového výcviku v příslušné kategorii letadla jako instruktor FI, TRI, CRI, IRI, MI nebo jako examinátor v době platnosti osvědčení. Pokud mají být prodloužena práva k poskytování výcviku pro získání přístrojové kvalifikace, musí deset z těchto hodin tvořit letový výcvik pro získání přístrojové kvalifikace a musí být absolvovány během dvanácti měsíců před skončením platnosti osvědčení FI,
    • v případě osvědčení FI(As) alespoň dvacet hodin letového výcviku na vzducholodích jako instruktor FI, IRI nebo jako examinátor v době platnosti osvědčení. Pokud mají být prodloužena práva k poskytování výcviku pro získání přístrojové kvalifikace, musí deset z těchto hodin tvořit letový výcvik pro získání přístrojové kvalifikace a musí být absolvovány během dvanácti měsíců před skončením platnosti osvědčení FI, 25.11.2011 Ú CS řední věstník Evropské unie L 311/51
    • v případě osvědčení FI(S) alespoň 30 hodin nebo 60 vzletů v rámci letového výcviku v kluzácích, motorových kluzácích nebo TMG jako instruktor FI nebo jako examinátor v době platnosti osvědčení,
    • v případě osvědčení FI(B) alespoň šest hodin letového výcviku v balónech jako instruktor FI nebo jako examinátor v době platnosti osvědčení;
  2. navštěvovat v době platnosti osvědčení FI udržovací seminář pro instruktory;
  3. projít do dvanácti měsíců před skončením lhůty platnosti osvědčení FI hodnocením odborné způsobilosti v souladu s článkem FCL.935.

Předpokládaný program semináře:

6. března 2015

13:00 – 13:15
prezentace účastníků, seznámení s organizací semináře

13:15 – 14:45
Nové nebo stávající předpisy a nařízení se zaměřením na znalost Part-FCL a provozních požadavků
Lektor: Marek Vinař (Head of Training CATC, Kapitán na B737, FI(A), FE(A), CRE(A), FIE(A), TRI(A), TRE(A))

15:00 – 16:00
Navigační dovednosti včetně využití nových a stávajících radionavigačních prostředků
Lektor: Vladimír Peroutka (kapitán B737, FI(A), FE(A), CRE(A), FIE(A), TRI(A), TRE(A))

16:00 – 17:00
Lidský činitel, lidská výkonnost a omezení žáka a instruktora
Lektor: MUDr. Oldřich Truska (náměstek ředitele ÚLZ)

17:15 – 18:15
Výuka létání podle přístrojů podle nových trendů
Lektor: Vladimír Peroutka

7. března 2014

8:30 – 9:30
Technika (metodika) vzdělávání a výuky
Lektor: Miloš Kvapil (bývalý ředitel výcvikové střediska, kapitán TU, IL, B737, TRI(A), TRE(A))

9:30 – 10:30
Role instruktora ve výchově a leteckém výcviku žáka
Lektor: Miloš Kvapil

10:30 – 11:30
Hodnocení úrovně žadatelů o kvalifikaci, nejčastější nedostatky uchazečů
Lektor: Michal Šebek (kapitán B737, FI(A), FE(A), CRE(A), IRE(A), FIE(A), inspektor – pilot ÚCL ČR)

11:30 – 12:30
Loss of control – ztráta řízení, FAA Safety Briefing
Lektor: Marek Vinař

12:30 – 13:00
Závěr, zhodnocení, předání certifikátů

Pro přihlášení prosím napiště na email info@catc.cz.

Další informace a možnost přihlášení najdete na stránkách CATC!

Mohlo by vás zajímat


Zkušenosti a doplnění našich čtenářů

Přidat komentář