Při přiblížení na dráhu 23R letiště Praha/Letňany došlo v sobotu 13. prosince odpoledne vlivem náhlého oslnění pilota ke střetu letounu L-200 Morava se vzrostlou vegetací v předpolí dráhy. Pilot stroje registrace OK-OGA bezpečně dokončil přistání a letadlo dorolovalo k hangáru místního aeroklubu, kde bylo zjištěno značné poškození nosných ploch a čelní masky letounu. Při nehodě nebyl nikdo zraněn.
V současné době probíhá šetření nehody orgány Policie ČR a Ústavu pro odborné zjišťování příčin leteckých nehod (ÚZPLN).
Tak tak, křoví o výšce 2m kus před dráhou je opravdu zlo:D Pro bezpečné finále některých pilotů by ale museli vykácet i sloupy pouličního osvětlení, které jsou také strašně malý kousek před dráhou...:D
Zdravím. Myslím si, že jste ve svém soudu trochu přísní.S dráhou 23 R jsem měl nepříjemný zážitek s bočním větrem. Tam totiž došlo díky terénu k "závětří" a letoun se prosedl na přistání. To jsem vezl svého šéfa. Moc pěkná prezentace.Kdybych volil dráhu 23 L bylo by to bez problémů.Terén před přistáním může,jak všichni víme ovlivnit chování ve výšce,kdy toho moc neuděláme. Ten pán má Moravu v "paži". Létám ji také a vím, že musíte dosednout na prahu,aby jste nebyli dlouzí. Nějaký poryv, 140 km/hod. na přistání a máme to. To je prostě "gust".
Takže dobře dopadlo a jede se dál.
Tak to je opravdu k smíchu.Pri délce dráhy v Letňanech přistát na práh. A co takhle třeba Otrokovice nebo Vysoké Mýto? To bych podle tebe musel mít rollstop.....
Jenom mi vadí, že když to udělá "zkušený" letec tak je to problém letiště. Když to udělá nějaký mladý pilot, tak je to nerozvážnost nebo nekázeň. Rád bych viděl statistiku nehod dle věku. Jako mladý pilot slýchávám pořád mnoho řečí, když si dovolím udělat třeba nízký průlet nad dráhou,ale tak nějak mi přijde, že těmto lidem chybí soudnost a ztrácí zdravé uvažování.
Stačí si přečíst rozbory nehod na stránkach UZPLN. Statistiku si každý může udělat sám. Počet nalétaných hodin ještě nic neříká o kvalitách pilota. A jeden dotaz - jaký má smysl dělat nízký průlet nad dráhou? Není lepší pálit benzin na něco smysluplnějšího?
Vůbec to nechci zlehčovat, ale... zaplaťpábůh všichni jsou v pořádku a letadlo se opraví.
I mistr tesař se někdy utne nebo prostě nemá štěstí. Takže vlastně ... veselé Vánoce všem :-)
Petrovi- Aky ma zmysel robit nizky prielet nad drahou a ci nie je vhodnejsie palit benzin na neco zmysluplnejsieho. Peter, neviem ako ucili pristavat Teba, popr, ako ucis pristavat Ty, ale podla mna /ak si to mozem s mojimi cca 650 hodinami dovolit tvrdit(Zenair Zodiac, Cora, Evektor EV 95 Z 43, C 152, C 172)/ je to SNAD TO NAJLEPSIE, CO SA DA ODPORUCIT NA ZISKANIE ISTOTY PRI PRISTATI. Kukni tu:/The Secret To Perfect Landings /
https://www.youtube.com/watch?v=Eq7w9IbSpSI
Je to dlhe, opati sa to pozriet si cele, vcitanie diskusie. Odpoved na tvoju otazku je v 50min50 sek, cca do 53 min, potom v 1hod 28 min 46 sek. To najpodstatnejsie je od 44min, 44 sek.
Dve osobné poznamky- pri pridakoch pozor, aby si nechytil chvostom o drahu /C 152, 172, 10 St. klapky/. Je to tiez dobre cvicenie na ziskanie istoty pre pristatia s bocnym vetrom. Pekny zvysok sviatkov.
Ahoj, Milos
Ako argument je to ubohe. Dost silno to totiz zavana dobou, ked sa bez rozkazu ku lietaniu nerozprudili ani prudnice. Skus nieco lepsie, vecnejsie a hlavne prezrad nieco z toho co si sa pri tom pocuvani v kute dozvedel /napriklad mozes dat nieco o tom pristati/. Nemyslel som to zle a ani ironicky. Inu to video natocil chlapik s niekolkotisicovym naletom. Prajem pekne sviatky.
Tak jsem si to video pustil, a vydrzel jsem asi deset sekund. Neco ve smyslu Zdar borci, eee vitam u tohoto videa, eee, su rad ze se eeee divate eeeee Je to darek eeee pro vas borci... no to fakt nedam