Prostor pro jediného pilota, hmotnost 226 kg, motor o výkonu 30 koní a maximální rychlost až 135 uzlů (250 km/h). To jsou hlavní parametry nového jednomístného ultralehkého letounu e-Go z produkce stejnojmenného výrobce z anglického Cambridge, který koncem října úspěšně absolvoval první testovací lety.
Video z testovacího letu letounu e-Go
Testovací pilot Keith Dennison se k prvnímu testování stroje registrace G-EFUN vydal 24. října. Během úvodního třicetiminutového letu vystoupal až do výšky 4 000 stop a okusil rychlost 80 uzlů. Poletová analýza následně dovolila pustit pilota k dalšímu, tentokráte hodinovému testování, během něhož Dennison vyzkoušel i složitější manévry ve vyšší rychlosti. Podobné představení se opakovalo i 30. října, ovšem již za účasti předních britských médií.
e-Go je středoplošník tvořený převážně z uhlíkových kompozitních materiálů s hlavním křídlem umístěným v zadní části trupu. Stabilitě napomáhají vpředu umístěná kachní křídla a také winglety na hlavním křídle, které fungují zároveň coby směrové kormidlo. Letoun pohání motor Rotron, který v cestovním režimu spotřebovává 6,5 litru benzínu na hodinu. Při kapacitě nádrže 25 litrů tak výdrž stroje činí přes tři a půl hodiny.
Projekt e-Go se začal rodit v roce 2007, kdy britský úřad pro civilní letectví vytvořil novou speciální kategorii SSDR (Single Seat De-Regulated) pro lehká jednomístná letadla. Ambicí výrobce je v budoucnu přizpůsobit model také parametrům jak pro evropskou kategorii ultralightů (ELA), tak pro americká LSA.
Nemusime chodit do Anglie. www.sdplanes.com z Hodonina! Spotreba 6l/h rychlost 180km/h. Cena je ctvrtinova. A jeste to vypada jako letadlo. Jeden kus doma lepim :)
Koukám webová prezentace českého výrobce, bohužel odpovídá místnímu standardu :( To, že to není česky by mi ani nevadilo, ale chtěl bych jim dělat zastoupení, když stránky výrobce jsou no .. prázdné.
Ale ať se troj podaří samozřejmě, co budete montovat za motor?
To Vašek, to snad nemyslíte vážně? Článek je o seriozním projektu, né o produktu společnosti ze "sklepa" s prezentací a informační hodnotou nula. Přesně jak vystihl Skalik - český standart! Když už něco dělám, tak pořádně! Českej druh člověka,tzn. podnikatel mimoň už pronikl i do letectví, bóže...
Panove,
Az to dodelam tak Vam to ukazu. Motor chystam Kohler - 31koni. Na rozdil od Minimaxu to lita dvojnasobou rychlosti.
To co panu Spackovi chybi na prezentaci webu mu zase prebyva na technickem zpracovani samotnych planu a podpore stavitelum-amaterum. Zda se mi to mnohlem lepsi nez perfektni web a nepromyslene letadlo. Americky dealer prodava tohle jeho letadlo za 50000 USD(se spoustou drahe avioniky ovsem) a nemecky za 40000 EUR.(V Nemecku ziskal typovy certifikat) To moje vyjde postavene svepomoci (ale laminaty, kovani a kompletni zastavba motoru hotove) do 200.000 Kc s motorem, zachranym systemem i zakladni avionikou. Inu, da se tomu bud posmivat a priplatit pul mega za perfektnu web(letadlo je srovnatelne a technicka data na tom "chudem" webou opravdu jsou), anebo se vykaslat na prvni dojem a o neco snazit. Uvidime.