Rozbor
- Pilot měl pro let odpovídající kvalifikaci a platné potvrzením o zdravotní způsobilosti. -Provedenou zkouškou na alkohol v krvi bylo zjištěno 0,78 g/kg.
- Po vzletu začal pilot ve výšce cca 20 metrů zatáčet doleva s přechodem do pravé zatáčky a v malé výšce pod úrovní výšky vzrostlých stromů pokračoval v letu do prostoru letištních staveb. V bezprostřední vzdálenosti od lesního porostu začal letoun při rychlosti 90 km/h mírně stoupat, přičemž při přeletu stromů zachytil o jejich koruny a dopadl na mýtinu v lese.
- Vzletová hmotnost letounu byla při vzletu překročena minimálně o 116 kg. Platný technický průkaz byl vydán s omezením pro provozování letounu pouze s jedním členem posádky.
- Relativně vysoká teplota vzduchu na letišti měla negativní vliv na stoupavost letounu.
- Plocha letiště pro daný let vyhovovala.
Závěry
- Pilot nedodržel během letu minimální výšku letu stanovenou předpisem L2 Pravidla létání, ust. 3.1.2.
- Přivedením letounu na pádovou rychlost při překonávání překážky s přetíženým letounem při relativně vysoké teplotě okolního vzduchu nedodržel pilot ust. 3.1.1 o nedbalém a neopatrném zacházení s letadlem tak, aby nebyla ohrožena bezpečnost cestujících a posádky, stanovené předpisem L2 Pravidla létání.
- Přítomnost cestující na palubě byla v rozporu s vydaným technickým průkazem.
- Vzletová hmotnost letounu byla překročena minimálně o 26%.
Příčiny letecké nehody:
- Hlavní příčinou nehody bylo nedodržení minimální výšky letu nad okolními překážkami.Spolupůsobícími příčinami byly:
- pilotování letounu pod vlivem alkoholu,
- překročení vzletové hmotnosti letounu min. o 26%,
- relativně vysoká teplota vzduchu.
Datum : 21.září 2003 UTC : 1234
Místo : LKCE
Typ letounu : PIPER CUB 3