Evropská agentura pro bezpečnost letectví (EASA) koncem dubna udělila typový certifikát zmodernizovanému letounu české výroby L-410 UVP-E20. Oproti původnímu Turboletu má letoun UVP nové motory GE Aviation H80-200 a vrtule AV-725.
"U nového motoru došlo ke zvýšení vzletového výkonu ze 750 SHP na 800 SHP, přičemž došlo zejména ke zvýšení termodynamického výkonu," uvádí materiál výrobce Aircraft Industries a připomíná, že toto vylepšení umožní provozovat letoun jak ve vyšších nadmořských výškách, tak v extrémních teplotách. I díky tomu si kunovický výrobce vylepšil své postavení na ruském trhu, kam několik modernizovaných Turboletů zamíří.
Foto Aircraft Industries
Vrtule AV-725 je modernizovanou variantou stávající vrtule V-510 a vyznačuje se vyšší účinnosti a nižší hmotností než její předchůdkyně. Výrobcem těchto vrtulí a vylepšeného vrtulového regulátoru je společnost Avia Propeller.
Remotorizovaný letoun L-410 UVP E-20 bude mít vyšší cestovní rychlost dosahující 405 km/h, delší dolet až 1 520 km a nižší spotřebu paliva asi o 5 %. Dalším faktorem ovlivňujícím provozní náklady je prodloužená doba mezi jednotlivými generálními opravami motoru z původních 3 000 letových hodin na 3 600 hodin, kratší délku vzletu a díky zlepšeným výkonům bude umožněn provoz letounu v teritoriích, kde to dříve nebylo možné.