Rozbor
- pilot měl platný průkaz uživatele SLZ a Osvědčení zdravotní způsobilosti s platností do 15.05.2005
- technický průkaz SLZ
- platnost do 31.05.2004
- při letu nad zastavěnou oblastí došlo k vysazení motoru. Pilot ve snaze dostat se mimo zastavěnou oblast se rozhodl pro přistání na velké pole
- působení stresu způsobilo energické zásahy do řízení letounu. Poté již nebylo možno nastavit výškové kormidlo do polohy přitaženo, čímž došlo ke střetu letounu se zemí a k následné destrukci
- pilot se navíc pokusil vysunout podvozek, což se úplně nepodařilo. Odborná komise dospěla k závěru, že vysunutí podvozku se výrazně podílelo na deformaci letounu a tím i na smrtelném zranění pilota
Závěry
- Hlavní příčinou LN bylo selhání podélného řízení
- Spolupůsobící příčinou bylo i vysazení motoru během letu, což evidentně způsobilo pilotovi silný stres
Datum : 11.července 2003
Místo : pole 1,3 km N Postoloprty
Typ letounu : ULLa ASSO - amatérská stavba dle italské dokumentace