V Indonésii pokračuje vyšetřování nehody Superjetu
Záchranářské týmy přepravily do nemocnice v indonéské Jakartě již více než polovinu ostatků těl obětí nehody ruského Superjetu, jejichž počet byl upraven na konečných 45 lidí. Vyšetřovatelé však dosud nenalezli letové zapisovače z havarovaného suchoje. Své vyjádření k celé události dnes podali také zástupci jakartského řízení letového provozu. Podle nich záznamy komunikace prokazují, že ruští piloti požádali o klesání z 10 000 stop a o pravou zatáčku ve vzdálenosti 13 námořních mil od vrcholu hory Mount Salak a ve vzdálenosti 7 námořních mil od dalšího hornatého terénu, tudíž řídící vzhledem k těmto vzdálenostem neměl důvod povolení nevydat. Jak se však letoun dostal do blízkosti místa nehody, není jasné.
Ruský letoun Suchoj Superjet 100 narazil do vrcholu Mount Salak při středečním předváděcím letu. Trosky byly v těžko přístupném terénu nalezeny o den později. O události jsme vás informovali ZDE!
Egyptská poušť vydala válečný Curtiss P-40
Egyptský guvernorát Al-Vádí al-Gadíd se stal v roce 1942 místem sedmdesátiletého odpočinku pro letoun Curtis P-40 Kittyhawk britského Královského letectva. Teprve minulý měsíc jej v saharském písku objevil zaměstnanec polské ropné společnosti, který v této oblasti prováděl průzkum. Letoun s největší pravděpodobností naposledy pilotoval seržant Dennis Copping, který jej přepravoval coby poškozený kus, do cíle však nikdy nedorazil. V blízkosti stroje se nenašly žádné lidské ostatky. O válečný kus nyní usiluje londýnské muzeum RAF v Hendonu.